BOM GEREJA PETANDA PILIHANRAYA PERAK & SELANGOR

12.01.2010
Oleh OMan

Sekadar pandangan peribadi, penulis melihat isu penggunaan nama Allah ini sengaja dibiarkan oleh pihak-pihak tertentu agar perjuangan bangsa mereka terus ditanamkan dan disuburkan. Mereka telah kehilangan sokongan besar oleh yang tidak sebangsa mereka malah hampir separuh sebangsa mereka meninggalkan parti teras bangsa ini.

Walaupun sebelum ini mereka menentang undang-undang Allah tapi pada hari ini, mereka berkata ' Allah hanya untuk Islam' dalam mereka sendiri tidak kenal ajaran Allah sedalamnya.

Sedangkan mereka tahu, isu agama ini tersangat sensitif tapi mereka membiarkannya berlalu tanpa tangkapan mahupun kerahan fru-fru sepertimana demo oleh rakyat, mengapa? kenapa? Mereka tahu apa yang mereka buat.Walhal jika dilihat di negeri Perak, isu MB dengan mudah mereka memberi arahan kepada mahkamah begitu juga kes-kes DS Anwar khususnya. Sebenarnya mereka boleh mengawal mahkamah seperti kes MB Perak untuk menyekat isu ini dari awal lagi, jika mereka mahu.

Dan apabila kepanasan ini tidak dikawal, atau barangkali mengarahkan sebuah organisasi yang mengakui berdakwah di atas nama 3 garisan, menggamatkan suasana agar berlaku permusuhan perkauman dengan cubaan membakar, membakar dan melepaskan bom ke gereja. Angkara orang yang mengaku Melayu itu islam dan Islam itu Melayu, tercetuslah Allah hanya untuk Islam. Marah sungguh mereka kepada orang yang tidak beriman tetapi mengakui tuhan itu Allah. Malangnya juga, Melayu Islam itu tidak pula membakar rumah seorang melayu yang mengisytiharkan dirinya Pesuruh Allah dan Rasul bagi umat melayu. Adapun rumah itu rumah orang Melayu tidaklah mengapa kerana ia sebangsanya, agaknyalah.

Kini, cubaan membakar dan terbakarlah jua gereja-gereja di sekitar Selangor dan Perak. Negeri yang hampir untuk diadakan Pilihanraya Kecil. Mereka terdesak, lantas melakukan gerakerja untuk mendapatkan sokongan bukan Melayu dalam apa cara sekalipun. Justeru kerajaan mereka menonjolkan lakonan baik mereka dengan membina semula gereja-gereja yang rosak, peruntukan segera dijaminkan.

Kami bukan parti perkauman', kata ketua mereka.

Gula-gula ditaburkan mereka agar mangsa lupa akan kenaikan harga gula dan bakal membayar kenaikan tol yang sedang dikaji.

Ulasan persepsi ini harus diambilkira bagi menepis atau terjerumus dengan perangkap seterusnya. Bersedialah di kedua-dua negeri ini, mereka sanggup melakukan apajua untuk merampas Selangor dan mengekalkan kerajaan haram Zambry di Perak. Rakyat perlu ingat bukan rumah ibadat sahaja sanggup di'bom' tetapi sejarah telah tercatat seorang saksi pendakwaan rasuah telah di'bunuhdiri'kan dan seorang model berkecai di'C4'kan untuk mencapai matlamat mereka.

2 comments:

madbi said...

Om, kalau nak bukak, bukak la sampai habis, kalau nak masuk masuk la sampai santak biarkan telur aje kat luar, kalau boleh telur sekali bagi masuk!!! jangan mainkan sentimen pembaca, itu akan membangunkan fitnah yang sedang tidur. x payah nak beralasan nak jaga maruah orang tertentu, mereka mana ada maruah, kaki liwat burit bini, minum arak, rasuah,bakar gereja, tipu dan pelingkup harta rakyat. kalau ada maruah mereka x buat. sebut jer nama dia hishamudin ke, anuar zain ke rosmah ke najib ke ziana zain ke nik azis ke husam ke soi lek ke hertoyo ke apa nak sembunyi. takut kena saman ke???? kalau betul apa nak takut, lain la saja saja nak pancing pembaca dengan tajuk yang sensasi untuk hitkan blog.... kalau macam tu hampeeh la...

Unknown said...

Madbi, terima kasih atas sokongan dan nasihat serta kritikan.

Ada perkara warga OM terpaksa menyembunyikan sumber bagi menjamin keselamatannya dan meneruskan info dari pihak dalaman kami. BTW, isu ini sangat sensitif. Kami tidak sehebat Raja Petra mahupun Mat Saman Kati. Hanya persepsi dipaparkan untuk pembaca menilainya.

Jika benar, Alhamdullillah, jika salah itu datang dari kesilapan kami.

My POST