AWAS! GILIRAN SELANGOR DISERANG...

1. Dalam tempoh 12 bulan selepas kejayaan BN merampas negeri Perak, perasankah anda betapa kuatnya BN cuba menjatuhkan kerajaan negeri Selangor. BN mahukan Perak dan Selangor kerana kedua negeri ini adalah negeri yang maju atau ekonomi penduduk jauh lebih baik dari negeri-negeri lain. Selain itu kedua negeri ini seperti sudah menjadi roh UMNO selama 50 tahun yang sukar dipisahkan lagi. Akhirnya BN menjadi hantu untuk menawan kedua negeri ini.

2. BN juga sebenarnya sangat iri hati dengan kerajaan PR di Pulau Pinang tetapi memandangkan di pulau mutiara ini BN menerima tumbukan TKO, jadi hajat untuk menyerang atau merampas Pulang Pinang dipendamkan begitu sahaja.

3. Malangnya pemimpin kerajaan PR kadangkala terleka dengan kemenangan lalu sekaligus membuatkan BN mempunyai banyak ruang untuk menyerang kerajaan PR. Kita lupa mereka akan menggunakan SPRM, SPR, polis dan mahkamah bagi melumpuhkan kerajaan PR.

4. SPRM dilihat semakin mengganas walaupun diserang oleh rakyat, pemimpin PR dan pelbagai pihak. Mereka mengambil sikap tidak ambil peduli rungutan atau kemarahan rakyat. Pemimpin PR ditekan dengan pelbagai cara dan adakalanya melangkaui kewarasan manusia. Mereka kini semakin kejam.

5. Kerajaan Pakatan Rakyat sewajarnya lebih berwaspada. BN tidak akan berdiam diri dan sedikit kesilapan akan mengundang padah. Mereka mesti ingat, senario mood pengundi ketika ini, BN berjaya menarik kembali hampir 10% pengundi Melayu untuk kembali kepada mereka.

6. Kita mesti sedar berjuang atas dasar keihklasan ini bukannya mudah tanpa iman yang kukuh sepertimana kebanyakan ahli PAS. Seperti saya katakan dulu, ahli Keadilan ramainya berdarah UMNO, jadi mereka sukar untuk hidup dalam kesusahan.

7. Bila susah atau tidak mendapat habuan, mulalah 'pengecut-pengecut ini' menggunakan dialog yang sama, PR tidak memperjuangkan rakyat, PR menjadi boneka DAP, PR hanya untuk kepentingan individu dan bermacam-macam lagi. Inilah susah dapat ahli berjiwa UMNO.

8. Serangan di Selangor ini sebenarnya mempunyai niat 2 dalam 1. Untuk menjatuhkan kerajaan Selangor dan untuk pilihanraya di Perak.

Di bawah adalah berita serangan terbaru terhadap kerajaan PR Selangor. Esok, lusa kita belum tahu lagi apakah jenis serangan yang akan dilancarkan.

Satu Tamparan Hebat - Rais

KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim menyifatkan pembubaran cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Kuala Selangor, yang dipimpin oleh Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, sebagai satu tamparan hebat kepada parti itu ekoran rakyat hilang kepercayaan terhadap kepimpinan beliau.

Rais berkata jika mengikut lunas demokrasi, Khalid sepatutnya mengundur diri dan mengakui kegagalannya memimpin cabangnya sendiri.

"Tetapi sama ada Menteri Besar Selangor sekarang sanggup berbuat demikian adalah soal fakta, dan soal pendirian beliau, tapi kepada rakyat, sudah jelas bahawa beliau tidak ada pilihan melainkan untuk menyatakan beliau telah dikalahkan oleh komponennya (cabangnya) sendiri dan anggota partinya serta rakyat setempat, " katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat pasca kabinet di Angkasapuri di sini, hari ini.

Rais berkata pembubaran cabang PKR itu menunjukkan perubahan sikap rakyat termasuk rakyat sekitar Kuala Selangor yang sudah tidak menaruh kepercayaan terhadap parti itu.

Keputusan rakyat Kuala Selangor itu seharusnya menjadi iktibar kepada semua pemimpin kecil dan besar PKR yang kononnya rakyat mempercayai mereka, katanya.

Beliau turut merakamkan ucapan tahniah kepada rakyat Kuala Selangor yang telah membuat pilihan bijak dan menolak parti-parti politik yang tidak jujur dalam pimpinan.

Hari ini, Timbalan Ketua cabang itu, Arshad Abu Bakar memberitahu pemberita bahawa 11 anggota jawatankuasa PKR cabang Kuala Selangor, termasuk Ketua Pemuda dan Wanitanya telah meletakkan jawatan berikutan hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Abdul Khalid.

Arshad berkata cabang itu telah bubar kerana kini hanya tinggal tiga pemimpin sahaja yang terdiri daripada beliau, Khalid serta seorang anggota jawatankuasanya Faridah Abdul Rahman.

Beliau berkata 11 AJK cabang serta Ketua Angkatan Muda, Nazarudin Darmawan, dan Ketua Wanita, Fauziah Sulaiman, meletak jawatan antara November tahun lepas dan 18 Jan tahun ini.- BERNAMA



SPRM serbu pejabat exco Selangor



Pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyerbu pejabat exco kerajaan negeri, Yaakob Sapari di Shah Alam tengah hari ini.

Dipercayai pegawai SPRM telah mengarahkan setiausaha kerja exco tersebut, yang dikenali sebagai Hussein Ahmad, datang ke pejabat SPRM Selangor untuk disoalsiasat.

Menurut sumber-sumber, satu laporan telah dibuat kepada SPRM terhadap Hussein (berdiri) bberhubung dakwaan rasuah membabitkan penjualan pasir.

Yaakob adalah pengerusi pengurusan sumber alam dan pembangunan ssahawan negeri.

Difahamkan, lima pegawai SPRM, yang diketuai oleh Penguasa Premraj Victor, masih berada di pejabat Yaakob.

Sementara itu, jurucakap sekretariat media kerajaan negeri berkata, siasatan SPRM itu dipercayai ada kaitan dengan isu pasir.

Menurutnya, SPRM mahu menahan Husin tetapi dibantah oleh kakitangan di pejabat itu kerana pekeliling kerajaan Selangor tidak membenarkan soalsiasat di luar pejabat dan di luar waktu pejabat

Turut kelihatan di situ sebelum ini ialah penasihat undang-undang negeri, Salim Bashir dan pengerusi kesatuan pegawai khas Pakatan Rakyat, Razak Ismail.

Difahamkan insiden ini ekoran pertelingkahan tentang pengurusan syarikat kaitan kerajaan, kumpulan Semesta yang menguruskan penjualan pasir.

Sebelum Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran negeri Selangor, didakwa banyak kes kecurian pasir.

Oleh itu, ia diserahkan kepada Kumpulan Semesta untuk mengendalikannya dan ia terletak dalam bidangkuasa Yaakob selaku yang bertanggungjawab terhadap portfolio tersebut.

No comments:

My POST