MUSIBAH @ MANJUNG : ZAMBRY KENA HALAU KETIKA LAWAT MANGSA DI LEKIR

ZAMBRY KENA HALAU OLEH HERO 'LEKIR' @ MANJUNG ketika melawat mangsa ribut awal pagi.
OTAI LEKIR 'HERO' @ MANJUNG DGN HJ. AMIN (PEG. KHAS) di hadapan rumahnya. (Rumah Kekuningan sebelah kanan selepas jambatan /Masjid Bt.8 dr S'wan). Manjung bangga dengan brother ni!! Penghargaan OM tak terhingga buat Otai Lekir ni!!

video


Otai Lekir @ Manjung halau Zambry depan rumahnya kerana masuk tak minta izin dan rampas hak rakyat. OM ucapkan syabas kat Otai Lekir Bt. 8 kerana berani menyatakan secara berdepan. Bukan dirancang, tapi kerana sudah benci kpd manusia yang zalim terhadap rakyat dan merampas hak rakyat, semburan benci terkeluar dgn sahajanya. Bukan nak glamor tapi hati rakyat dah tak tahan.
MANJUNG SAY NO TO ZAMBRY!!!!!

Selepas ini :-

.MUSIBAH @ MANJUNG : MB RAKYAT LAWAT & BANTUAN KPD MANGSA ; Ribut Jam 2 pagi melanda Manjung sekali lagi.

# Ketika Post ini di'publish'kan, YB DS NIZAR dan beberapa pegawai dari DUN Pasir Panjang, Manjung dalam perjalanan ke Penanti untuk 'kempen' terakhir kerana esok 'kempen', spr ckp kena tangkap wooooo...alak belani ka? Rasanya kalau Otai atas ni kat Penanti, SPR dah kena halau balaik dah....

2/6/2009 : OM 'copypaste'kan komen dr pelawat (tqvm komen PPK1 atas perbedaan ini) dibawah ini sebelum sesiapapun memberi komen kepada 'hero' otai lekir ini (Bro Ishak):

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...
orang korang yang kena halau abis melenting 1malaysia. Orang aku kena halau, korang takde pun sawan camni...cuba korang copy paste link ni.. tengok mcm mana 'beradab' nya orang Umno halau petugas PAS. Kononnya hero la tu...http://pemudakemehe1.blogspot.com/2009/05/nak-mintak-komen-anda-skit-boleh.html Pastu korang tengok pulak kerja-kerja jahat Umno terhadap bangsanya sendiri ni.. juga di Perak... abis tu sapa tak hangin, sapa tak marah kalau jalang mcm http://www.youtube.com/watchv=SN4grR0DcKY korang yang Umno ni dah tengok kedua2 video ni? ada korang sedar semua ni? korang ingat korang ni baik sangat?

131 comments:

Baginda Reformasi said...

ada tanya da bayar cukai tanah..? mamak tu pun bukan bayar cukai pun... restu pun tak dapat...

JAMILKUCING said...

Salam sejahtera

Kah kah buat malu sultan perak sahaj. menteri ebsar yg dia lantik kena halau. nak terkucil aku ketawa. mana sultan nak letak muka.atau memang dan tak ada muka agak nye.

merbok said...

hehehe... cukai tanah??? hehehe yg dok sibuk tanya tu pun bukannya tentu bayaq pun... persetan kan setan!

Lada said...

Kui..kui..kui...
Tompang gelak...
Ha..ha..ha..ha..ha..
gelak gelak lagi...

Yong said...

Pernah ke MB sebelum ni kena halau? Rasenya takde rekod lagi. So Zamry the first la ye. Banyak perkara Zamry jadi the first ye? Termasuk the first jadi MB halal mahkamah.

Anonymous said...

zamry tu patut dihalau balik bangla

Anonymous said...

hahaha aku tumpang gelak esok nak pi lawat rumah bro kita yang berani tu.

suprie08 said...

zamri tidur tak lena malu kena halau ,berhenti je la.. jadi menteri besar rakyat tak hormat sama lu..

Anonymous said...

hang apa bodo sanngat, orang nak lawat mangsa ribut hang pi halau kenapa? apa yang nak bangga sagat ni.

Anonymous said...

Inilah dia manusia yg tak tau bersyukur. Patutlah masih di bawah tahap kemiskinan. Bodoh sombong.

Cucu Panglima Bkt Gantang said...

Anonymous yang banggang. Soal nak lawat mangsa ribut tu soal lain. Tp dok main masuk tanah orang tulah masalahnya tanpa kebenaran. Tu yg dipersoalkan. Kan dia kata klu mintak izin dia bagi. Mentang2 natang tu MB, main masuk je. Hang pun sama dok kelaku tu. Bodoh tahap cipan.

Anonymous said...

Setuju dengan anon 2:46. Ni contoh bangga tak bertempat. Lebih kepada menunjuk2 je. Elok2 orang cam aku simpati kat Nizar & gang, dah jadi menyampah.

Anonymous said...

bodoh. ni contoh2 melayu tak berpelajaran duduk kat kampung dengar ceramah pakatan rubbish percaya bulat bulat telan semua benda tak reti nak fikir terus menerus anak cucu cicit miskin.

Anonymous said...

Aku malu nak mengaku melayu kalau majoriti melayu berperangai begini. Sampah. Tak reti adab. Elok la tu berkawan dengan komunis lama sangat perangai macam mak bapak tak pernah ajar. Ini yang dibangganya?

Anak Kuala said...

hi kesian, otai tapi bangan. Yang di marah tu driver kereta mb, hai tak kan dah buta mata dan hati nak kenal mana mb mana driver

Anonymous said...

Hero konon ! Puuiiii! Melayu tak sedar diri dan lupa daratan. Tak sedar diri diperalat. Kalau pa njang umur sama-sama kita lihat kamu dan warisan keturunan kamu akan dihina di tanah kamu sendiri.Kamu dan anak cucu kamu bakal menjadi mangsa dan buruan anjing penjarah...Hero taik kucing

Antibarua said...

Barua Lekir... kalau cina atau india letak keraeta di situ dia berani halau ke? Kalau peminpi dah tak hormay ingat orang nak hrmat barua ni ke? Entah-entah tanah tu kerajaan BN dulu yang bagi kut...dasar barua tak sedar diri. Bagus juga Pemimpin datang nak tlong dan melawat kawasan ribu, kawasan Melayu pula tu?

Nizar ada datang ke?

Ingat lagi tahun lepas bila Kpg Tersusun banjir, Dr. Zambry yang mula2 datang awl pagi bagi bantuan. Nizar pergi mana? Oh masa t dia sedang luluskan tanah 999 kepad cina... dekat maghrib bila semua dah ok, banjir dah surut baru datang.

Di Sitiawan pula banjir besar dalam sejarah, Nga dgn Nge pergi mana? Oh sedang merancang 999 kepada cina... Jenuh peniaga cina kat Sitiawan cuci kedai, pemimpin tak nampak muka.

Akai adaka? Inikah hero anda?

Anonymous said...

BANGGA KPALA HOTAK HANG, MACAM NI KE MELAYU? BOLOH! DAH LE BOLOH, SOMBONG PLAK TU! BOLE BACA RUMI KE OTAI KAU TU... MCM TAK KONFIDEN AJE AKU NENGOK...

zuldin said...

INI LAH CONTOH MELAYU YANG PALING BODOH DI SETIAWAN....

Anonymous said...

Apa lah kau Nizar, otak kecik, abis raspek aku kat kau....

mencelah said...

perbezaan antara YAB MB RAKYAT yang senantiasa dihormati serta disayangi rakyat.

Anonymous said...

maafla nizar aku dah xrespect kat ko..mcm babun

pairzal said...

zambry adalah MB paling tak malu di muka bumi MALAYSIA..wakaakakkkaa...

Anonymous said...

wei pencacai umno. nak komen guna id anonymous. takut. penakut. nak kena halau ka? bacul btol

affandi_bj666 said...

tolol la hang anonymous,zambry tu muka pun xdak seri,orang perak kata tak semenyak nengok xdak aura beriman.macam mana rakyat nak respect ntah2 muka hang pun macam tu jugak xdak aura beriman.benci betul aku dengan mamak petukang tu!!!!

Anonymous said...

hoi anonymous, yang hang bising buat apa? hang maluka bila MB mahkamah rayuan rakyat tak pandang halau lg ada.So pikirkanlah...............

Anonymous said...

pencacai tu golongan yg sama.buat cam tu nak tunjuk ramai yang xsuka kat nizar n otai tuan tanah tu.cam zamry laa "ini kehendak rakyat" tp nak bubar dun, pengecut!! hampeh!!!

Anonymous said...

ini la manusia yg bodoh sombong... bila tak dapat bantuan terlalak mcm anjing kurap... apa la puny manusia... hahahaha...

Anonymous said...

kepada anonymous totok umno, tukang cacai....umno dh memerintah malaysia bape tahu dah?setahun?2 tahun?..dh 50 tahun lbey dh bro..org melayu same jugak..ramai lagi yang miskin..knapa miskin?macam mane xmiskin, geng2 korang duk kebas duit rakyat..kes PKFZ bape bilion yang over bajet?..duit sapa tuh?..duit poket umno ka?..kalo umno tolong sangat orang melayu, patut rancangan bersamamu TV3 xpyah ada dah..umno tolong melayu konon..blah lar wei!!!!

Nokia E 90 said...

aku yang kena halau dari Kelantan tahun 1986 ni pon nak tumpang gelak, hehehe. Tahniah katakan tidak pada yang tidak. Rakyat Malaysia sudah sepatutnya dari dulu, lama dah kena berkata yang benar pada yang tidak, jangan asik dok ya walau pon tidak.

Orai BN said...

kah kah kah... Melayu Bodoh....tunjuk samseng tak kena tempat kerana ideologi politik...

Yop.. kalau la handal sangat ..masa IFC , Hindraf, Siqiu hari tu kenapa tak tunjuk belang..kalu nak jadi pejuang la..

Malu aku..bangga nya kooo..sbb buat cam tu... tapi nak jadi pemimpin ..Boleh dijadikan contah ker nih..???

Anonymous said...

datang sorg melayu, ckp org melayu ni bodoh..dtg sorg lg pun ckp bnda yg sama..sume duk ckp sama melayu, org melayu bodoh..sume duk beremosi smpi duk kutuk bangsa sedarah sedaging..aku pun org melayu..malu lar pulak rsenya...

Anonymous said...

zambty hitam sapa nak layan.... muka tak hensem wakakakaka...... nasib kola jadi mb hitam kena halau lagi la hitam lepas ni...wakakakaka.... puak penyokong zambry pun hitam2 juga walaupun nampak muka putih tapi hati tetap hitam pekat, legam macam botot kuali wakakakakaka.... kan dah kena halau..wakakakaka mana respect rakyat pada mb hitam..... yg dok ada respect pun sebab ada masyuuuuk.... kalau tak dak masyuuuukkk habis semua lari juga.... wakakakaka . tU la pasal dia nak jadi mb juga walau haram pun haram lah janji dia dapat duit boleh kasi puak sehitam dgn dia kalau tidak abislah dah lama kena kitai wakakakaka.....
Moral of the Story..SEHARAM SEHITAM-SEHITAM SEHARAM

Anonymous said...

saudara-saudara semua udahla 2...em kata orang tua2 masuk kandang kambing mengembek masuk kandang lembu melembu...yang baik dijadikan sempadan dan yang buruk dijadikan tauladan

mdfaiz said...

Hidup otai... walaupun sama-sama melayu, yg salah kena tetap disalahkan, yg haram kena tetap diharamkan, bukan semua melayu betul.... yg betul Islam sahaja... oleh itu katakan brambuusss pada zambry.

Anonymous said...

zambry boleh belah la buat malu melayu je ... dia ingat dia MB yg disokong rakyat.. klu nak dpt maruah balik buat PR baru klu menang org baru respek jd MB bukan cara kotor .. aku bukan rakyat perak pun tak suka cara BN rampas kuasa ...

Anonymous said...

bukti rakyat perak tolak Zamry n Be End!! mereka mahukan MB pilihan mereka, bukn MB haram!!

Anonymous said...

nak wat guano mugo mene dok cagha demokrasi, macei oghe tino tak dok teloooo. nasib mu la si zambry......

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

orang korang yang kena halau abis melenting 1malaysia. Orang aku kena halau, korang takde pun sawan camni...

cuba korang copy paste link ni.. tengok mcm mana 'beradab' nya orang Umno halau petugas PAS. Kononnya hero la tu...

http://pemudakemehe1.blogspot.com/2009/05/nak-mintak-komen-anda-skit-boleh.html

Pastu korang tengok pulak kerja-kerja jahat Umno terhadap bangsanya sendiri ni.. juga di Perak... abis tu sapa tak hangin, sapa tak marah kalau jalang mcm ni...

http://www.youtube.com/watch?v=SN4grR0DcKY

korang yang Umno ni dah tengok kedua2 video ni? ada korang sedar semua ni? korang ingat korang ni baik sangat?

Anonymous said...

Sebenarnya halau saja tak cukup. Biaq ludah selepong kat muka dia. Sapa suruh dia pandai-pandai parking kereta dia kat tanah orang.

Lain kali kalau dia nak tunjuk taiko sangat kat rakyat, biaq dia park kereta dia kat aman dia nak. Lepaih tu....tau laa kita nak kerjakan kereta dia. Tuang asid ja kat body kereta dia.

Ni laa perangai orang BN...tak paham-paham sampai sekarang. Nak tunjuk angkuh tak tentu pasal. Walaupun di atas tanah orang...nak jugak tunjuk dia tu betul.

Orang angkuh ni selalunya kote dia kecik. Dalam kumpulan...bukan main lagi. Cuba biaq terkonteng-konteng sorang...haaaaa kecut ataih bawah.

Anonymous said...

sebagai seorang MB, yang d kira martabatnya tinggi sebagai pemimpin, d kira berpengetahuan, berperibadi dll, apa sekalipun dia(Zambry) kena akur dan lebih hormat kpd rakyat jelata. Tapi kalau dh tunjuk angkuh...tak siapa nak hormat. Muka dah laa gelap gulita, kepala macam ikan haruan lak tu.

Kalau duduk dalam gelap, mmmmm yg nampak cuma bijik mata n gigi tersembul dia ja laaa. Tang tu bole d banggkn.

Anonymous said...

Zambry bahlul dunggu ni mau kena sepak kiri kanan kat muka dia...baru dia sedo ke diri

Anonymous said...

memanglah manusia kalau dah benci kat orang akal pun akan letak kat lutut. orang kalau datang nak melawat mangsa ribut, tak kira siapa aje, kita patut beri kemudahan kat dia. ini nak lagak hero pulak... kah kah kah.memang tak ada otak. sibuk kata umno tak bantu orang melayu...nizar tu pakai biasiswa dap ke. kalau dulu orang melayu hanya menguasai .2 % ekonomi tapi sekarang dah 18%. orang kelantan sokong tok nik dah 20 tahun, tapi sekarang orang kelantan bersepah sepah keluar dari kelantan cari rezeki. kalau bagi pas memerintah aku rasa kita semua akan jadi pati ke indonesia pulak. buka hati baru buka mata baru boleh nampak segala galanya.

Anonymous said...

salam...ni la org melayu hero kunun. yg p halau buat apa. hang tak mau takpa bg la pada org yg mau. hero kunun...dulu aku sokong gak nizar ni tp bila tau dia bg tanah kat org2 komunis ni terus tak mau aku sokong...meh baca sini nak crite sket pasai sejarah....Ke hadapan YAB Dato Seri Nizar, didoakan semoga berada dalam perlindungan Allah hendaknya. Saya mengucapkan tahniah kepada Dato Seri kerana berjaya menjadi Menteri Besar semula dengan keputusan Mahkamah Tinggi.

Sesungguhnya YAB Dato Seri telah mencipta sejarah yang besar serta menjadi orang pertama yang dahulu (the first to achieve several first) dalam sejarah di negara ini.

YAB Dato Seri adalah satu-satunya Menteri Besar di dalam dunia yang mempunyai hanya enam kerusi dari 59. UMNO ada 27, MCA ada satu, DAP ada 17, PKR 5, Bebas 3 dan PAS ada enam.

Tetapi kehebatan Dato Seri menjadikan Dato Seri Menteri Besar Perak walaupun mempunyai kerusi yang sedikit.

Kedua Dato Serilah yang pertama memberikan tanah hak milik 999 tahun kepada kampung-kampung baru. Jika lihat sejarah, kampung-kampung baru ini adalah bekas-bekas komunis yang dipindahkan di bawah Rancangan Briggs zaman darurat.

Tahniah Dato Seri mengiktiraf pengganas komunis. Malangnya tidak pula memberi pengiktirafan kepada bekas-bekas tentera yang 99 peratus orang Melayu yang telah berkorban jiwa dan nyawa untuk tanahair.

Tahniah Dato Seri.

Penghargaan juga kepada YAB Dato Seri kerana menjadi ahli politik PAS pertama merealisasikan konsep Malaysian Malaysia anjuran PAP yang disambung perjuangannya oleh DAP.

YAB Dato Seri juga tahu bahawa Lim Kit Siang, maestro DAP itu adalah bekas setiausaha politik Lee Kuan Yew dan merupakan penyambung perjuangannya di Tanah Melayu selepas Singapura disingkirkan dari Malaysia.

YAB Dato Seri saya juga mengucapkan tahniah kepada YAB Dato Seri kerana berani mengenepikan Raja dan lebih patuh serta taat kepada Ngeh dan Nga lebih daripada DYTM Sultan Perak. Dato Serilah wira.

Dato Seri tahniah juga kerana walaupun berdarah separuh Cina, Dato Seri lebih Cina dari Cina-cina lain sebab sanggup menggunakan agama Islam untuk menjual orang-orang Melayu Perak.

Ini bukan sembah derhaka cuma doa saya agat kubur YAB Dato Seri tidak akan dikencing anak cucu kita nanti bila agama, negara dan bangsa sudah tergadai demi semata-mata untuk YAB Dato Seri mencapai cita-cita Dato Seri menjadi Menteri Besar.

Akhir kata saya doakan agar YAB Dato Seri dilindungi Allah swt dan dibukakan hati untuk melihat kebenaran.

Amin.



Salam Hormat

Anonymous said...

Abis umno bagi biasiswa pkai duit dari yuran pendaftaran umno ker?...duit tu duit rakyat..duit pembayar cukai..cukai dari org melayu, org cina, org india, org iban, org asli dan byk lg..memang ptut rakyat yang dapat balik duit tuh..umno yang memerintah malaysia, memang tggungjwb umno untuk manage duit rakyat..yang org duk cbuk pertikai, cara manage duit tu..mcmlar org pahang, org johor xmerantau kuar dari negeri msg2 tuk cari rezki kt luar.sume negeri tu bwh kerajaan umno sejak dari dulu lg..walaupun dgn income yang terhad, tp kerajaan pas dpt tadbir negeri kelantan dgn baik..mcmlar org pas bodoh sgt xleh nk mentadbir..kalo umno setakat gah pada perkataan jer, xpayahlar.sume org dh terbuka hati, dh terbuka mata..

Anonymous said...

Salam semua..nye

Tapi MB tu ...berilah salam dulu kalau masuk rumah/kawasan orang...jangan melulu je
nasib baik tiada papan "warning"...PENCEROBOH AKAN DI TEMBAK..memasuki kawasan larangan /persendirian tanpa izin....

apa macam...tak mati katak dibuatnya

Ini yang dikatakann Tun Mahathir UMNO/BN gopoh sangat....

Anonymous said...

btol tuh..gopoh..pelan2 lar..walaupun MB, nk msuk tanah org, bg lar salam kt tuan empunya..MB pun manusia biasa gak..bkn leh aci redah jer..die da title 'MB' sape yang bg mandat?..so, hormat lah sket..xkire lar MB umno ker, MB dap ker, MB pas ker..

Pencinta Pantai Bersih said...

Alahai korang semua...

Kekadang saya pun terpaksa parking kereta sekejap kat tanah orang utk gi mana2. Kalau tuan tanah ada, bolehlah kata "tumpang parking sekejap boleh?". Kalau tak de, dan dah terpaksa, harap2 minta halal la kan? Saya sendiri tak kisah kalau org tumpang parking kereta kat tanah saya. Bukannya nak tumpang buat rumah ke, tanam pokok ke, amende ke. Hanya tumpang kereta sekejap. Tuan tanah pun dpt pahala kalau ikhlas. Pahala yg mudah. Adab berbudi bahasa sebegini asas pun dah tak de ke dlm jiwa kalangan kita sesama Melayu, Islam atau sesama kita manusia? Masya Allah. Muhasabahlah. Bangsa asing bertepuk tangan tgk kita bercakaran begini. Tunggu masa shj utk kita rebah. Kita semua baliklah ke pangkal jalan. Berpolitik biar berpada. Kita semua bersaudara. Tolonglah bersatu demi kesinambungan anak cucu kita. Buang yang keruh, ambil yang jernih.

Anonymous said...

Kamu yg mebgatakan nizar bg tahun 999 tahun pada cina adalah salah. Kamu tak tau cerita hujung pangkal. Tanah yg diberi geran tu memang tanah orh cina yg susah dan telah tinggal menetap disitu lebih 4o tahun tanpa geran. Kerajaan negeri tidak dapat mengutip cukai tanah sebab tanah tersebut adalah tanah TOL. Jadi dengan memberikan geran maka kerajaan negeri perak dibawah PR dapat kutip cukai tanah dan cukai pintu. Sebenarnya bangsa melayu lah yg dapat banyak kelebihan tersebut berbanding dengan bangsa cina. Sya tak dapat figure yg sebenarnya. Ramai org melayu yg tinggal berpuluh tahun masih tidak dapat geran tanah termasuk di kawasan sekolah SAR. Kita marah kerna nizar bg geran tanah pada rakyat perak yg miskin yg telah tinggal berpuluh tahun tanpa geran tapi kerajaan BN mahathir bg satu bukit di pahang kepada cina yg paling kaya di malaysia LGT dan satu pulau iaitu pangkur laut pada vincent tan yg salah seoarng paling kaya di malaysia tak pa plak. Fikirkan lah sendiri dan jgn terpedaya dengan media di arus perdana. Pi sendiri perak dan bertanya dengan org di perak sendiri kalu nak tahun cerita sebenar. OK..Waallahuallam

Anonymous said...

yang zambry g masuk kawasan tu buat apa. biasa la kalau kena ribut tu mcm kena bala. bala kat Nizar MB Ehsan DAP. Lebih baik MB Mahkamah dari pada jadi MB Ehsan DAP hahahahahahahah, takbirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
tuhan dah turunkan bala kat kawasan tu.....(ayat PAS kalau yg kena tu org BN)

Larn said...

rawkus nye..

Anonymous said...

alhamdulillah..semoga ini satu langkah yang jadi langkah pertama untuk org melayu faham apa erti "menegakkan kebenaran"...kalau dah x suka kna tunjukkan x suka.Bukan lawan dalam diam je...asyik kate belakang je x guna.kalau ada satu kampung hero cam brader ni mesti Malaysia dah selamat dari keling2 pencacai ngn perompak2 harta rakyat ni.kate melayu tapi bukan sume islam...keling pakai topeng.. tu pasal gelap nampak gigi ngn mate je.kalau time mata die merah ke gigi lambat gosok langsung x nampak....

pemimpn keling camni rukun negara pun dorang x paham.tapi boleh jadi pemimpin...apa daa...

lpas ni negara x jatuh ke tangan komunis jatuh plak ke tangan keling parea pencacai najis....na'uzubillah...

Anonymous said...

Mudah je cerita drp bertengkar buat apa sebenarnya hangpa tau apa yang patut cakap. saja je sedap mulut je. Gini lah, tak kira sapa yang betul sapa salah. Tuan punya tanah ada hak dia, dia nak bagi ka tak bagi itu hak dia, tak yah ckp kalau aku,kalau aku, Tetamu boleh gak minta izin @ beri salam ko, mana boleh terus naik umah orang jo. Sepatutnya pegawai zambri ko, pengiring dia ko,pengawal dia ko,tanyalah elok-elok kat tuan punya tanah, dia dah bagi insyarat tapi tetamu dok buat sombong buat pa, tak kiralah tetamu tu siapa, jangan tunjuk lagak pulak (macam sering aku kena ). munkin zambri tak tahu, jadi dia kena siasat pegawai dia,pengiring dia yang bagi malu kat dia. Jangan salahkan tuan rumah tu. Saya nak pesan kat pemimpin, jangan harap sangat budi bahasa pegawai,pengiringm.pemandu lagi-lagi penguasa yang cakap garang-garang macam anjing. macam manusia itu adalah binatang. Cuba selidik balik sapa ckp dia ada bayar cukai ka, kalau tak byr cukai pun dia ada hak atas tanah tu. zambri, polis, kena akur....orang melayu banyak adat sopannya. Renunkanlah.

Anonymous said...

tahniah Anonymous June 1 - 9.54pm

anda memberi ulasan yg bernas dan boleh masuk akal.... jgn jd mcm yg lain2 taksub pada satu2 pihak... samda pemerintah atau sebaliknya... pemimpin sekarang banyak yg tidak relevan... acuan yg dibawa adalah sekular... maka berubahlah sbelum diubah

Anonymous said...

sampai bile la kome nak gaduh2 pasal politik ni? tak bawak ke mana2 pun..di akhirat sana nanti takdenye Allah nak tanya korg dulu mase idup masuk parti ape ape.sibuk je nak memperjuangkan ideologi parti masing2..sedangkan yg 5 kewajipan kite tu pun belum tentu lengkap..kutuk sana kutuk sini, dosa kering je yg korg dapat.. dah le tu..ingat la idup ni sementara je..lebih baik bykkan buat amal dr buat dosa je....

Anonymous said...

Tanda2 utk UMNO..Jgn konfident sgt yg UMNO masih dpt sokongan padu org Melayu..kena akui UMNO dah tak relevan lg buat org melayu..lebih 50thn UMNO memerintah hanya ritorik je UMNO ni bela melayu dan islam semuanya hampas..hanya penyokong UMNO totok dan buta hati je yg tak sedar selama ni telah ditipu hidup2 kononnya UMNO adalah pembela.Telah byk bukti kezaliman UMNO terhadap rakyat selama 50 tahun memerintah. UMNO lebih suka org2 melayu bodoh sbb dgn itu dapat kekalkan kuasa selagi org melayu boleh diperbodoh2 kan. UMNO menyusahkn rakyat dgn naikkn tol, harga barang, harga minyak, rampas tanah, rampas royalti minyak dan byk lagi tak terhitung byknya

Anonymous said...

Salam
SOAL APA ISU SEKALIPUN KALAU CAKAP PASAI UMNO 50 TAHUN LEBIH ITU PARTI BANYAK BOHONG KARUT TIPU RAKYAT ITU PASAI KENA HALAU,NASIB BAIK HALAU KALAU LUDAH DAN HAMBAT LAGI HARU SEDARLAH TOKSAH DOK CARI PASAI APA RAKYAT BAUAT MACAM TU,JAWAPAN ADA PADA UMNO DAN DR ZANBRY SENDIRI JAMGAN LAMA SANGANT BOHONG LAMA-LAMA ORANG TAK CAYA LANGSUNG DAN MELUAT TAKUT NANTI DEPA LIGAN LAGI SAKAN MUKA LETAK BAWAH KANGKANG.NAK KATA BAGUIH MACAM MANA NAIK LOYA KALAU KENAG PASAI SKANDAL PEMIMPIN NEGARA UMNO DAN BN SELAMA 50 TAHUN LEBIH RAKYAT DAH NHILANG SABAR... TOKSAH DOK BELA LAGI SAPA-SAP YANG BELA UMNO DAN dr ZAMBRY TERANG BUTA MAKLUMAT.

Anonymous said...

Perasaan kasih, cinta dan sayang datang dari hati. Begitu juga perasaan benci, meluat dan meloya juga datang dari hati. Hanya dituturkan melalui mulut.

Aku ambil kesimpulan, kalau didunia lagi orang dah benci dan meluat tengok kita, ini bermakna gambaran dari dosa-dosa yang kita buat pada orang lain dan Tuhan dah membalasnya didunia lagi.

Ini bukan masaalah kepartian, tapi lebih kepada masaalah individu itu sendiri. Kalau diri kita pandai hormatkan orang lain, orang lain akan hormat pada diri kita. Tapi kalau sikap kita biadap dan kurang ajar pada orang lain. Kita kena terima hakikat bahawa orang lain akan bertindak biadap dan kurang ajar juga kepada kita.

Dalam kes ini, kita perlu beri tafsiran secara terbuka....kenapa dan mengapa orang kecil tak menghormati orang besar? Tentu ada sebab-sebab dan punca-punca tertentu membuatkan insiden ini berlaku.

Berbalik kepada si MB ni, kenapa rakyat dah menyampah, meluat dan benci kepadanya. Hanya MB tu sahaja yang ada jawapannya. Korang orang luar kau orang tak tahu tentang perangai dan budi bahasa MB ni. Tapi korang tanyalah orang-orang Setiawan, Manjung, Lekir, Pasir Panjang, Lumut dan kawasan berhampiran.....kalau dia boleh sombong dengan orang, rakyat juga boleh jadi sombong dengan dia. Ada faham. Kalau tak faham, aku boleh katakan orang tu memang tak boleh berfikirlah.

Anonymous said...

Tahniah June 1, 2009 5:23 PM...sy setuju dgn kata2 anda..sy sendiri org melayu..rakyat malaysia ptut berpikiran liberal..anti-racist..umno yg sering mengapikan isu perkauman..

Anonymous said...

Salam semua....

Aku x baca abis semua komen2 nih...tp ada certain thing aku nak pertikai....
1. Jangan la sape2 pon komen pasal paras rupa, tu Allah dah bagi...ada aura iman or tak, Allah je yang tau.....
2. Tak kira besar mana pon pangkat kita, kalu org tak benar kita masuk rumah (or kwsn umah), kita xle masuk, melainkan ada waran geledah etc...
3.Macam ada yg bgtau, umno da berpuluh tahun perintah, tapi rakyat miskin msh byk...mmg la dr segi ekonomi da byk naik, tp yg mskin msh ttp sama, or even worse
4.Psl org Kelantan kuar merantau cari rezeki... orang negeri len pon byk gak...tp psl sstgh antara mereka mcm org Johor & Melaka xde slang sgt, tu yg tak nampak sgt....org negeri len pon, kalu da kat KL, ilang slang...tp org Kelantan ttp kekalkan slang diorg....

Wassalam...

Anonymous said...

Kepada pengikut - pengikut UMNO BARU, janganlah nak cerita pasal perjuangan bangsa ... Semenjak Mahathir berkuasa, dah tak ada perjuangan bangsa dah. Semua perjuangannya PERUT sendiri. Aku orang UMNO dari zaman sebelum Mahathir lagi ... insaflah ... janganlah membunuh bangsa sendiri .... bangsa Melayu dah lama ditekan dan ditipu oleh PEMIMPIN UMNO ...

Anonymous said...

Itu M16 ade berapa no? Peluru and M16 tu, bagi sama rata. suruh depa tembak ssesama sendiri. SENANG. Kurang sikit melayu, takdak lagi gaduh gaduh. Aman Malaysia.

Anonymous said...

ya mcm penanti aman jeeeeeee.......

manjung lama said...

aku tel otai manjung sbb aku pun org manjung tempat zambry nak tahu sejauhmana kemarahan bro kita ni. om ajak aku pi umah dia minta dia jelaskan lebih lanjut sbb byk komen yg diterima tanpa ditapis oleh om (om takan sekat mana2 komen setakat ini)dan om cuba minta tuan badan sendiri yg bagi komen balik kat zambry sbg org yg berani tegur direct kat org dia.

Anonymous said...

ZAMBRY MAMAK.... SEPATUTNYA PENDATANG HARAM NI DI HALAU BALIK KE INDIA... PADAN MUKA...

Anonymous said...

inilah orang melayu kalau berpolitik taruk akal dekat lutut. masa pemerintahan nizar, yang memerintah adalah Dap komunis, bukannya pas. Nizar cuma ikut cakap komunis dap aje. tapi bila dapat kat orang melayu, tak tunjuk hormat langsung. takkan tak tau yang dap ni dapan orang melayu cakap lain, depan orang melayu cakap lain. siap guna ayat quran lagi. masa lee kuan yew sebelum dapat singapura punyalah baik lagi dengan orang melayu dan menunjukkan berjiwa orang melayu, tapi bila dah dapat singapura, dia kawan baik dengan israel. itupun korang masih tak nampak. akal ada ke bagi cina tanah 999 tahun konon nak tolong cina miskin.logik mana nak tolong orang bagi tanah sampai 999 tahuin. kalau dapat, boleh jual dengan harga tinggi. besok nak pembangunan ambil tanah rezab melayulah. kenapa tak bagi kat melayu juga. kan ramai lagi orang melayu yang miskin. sekolah cina dapat tanah untuk jadi modalpendapatan, tapi sekolah agama terabai. ini semua menunjukkan sikap komunis rampas tanah kerajaan secara halus.itu baru dapat perintah 11 bulan je, kalau lima puluh tahun tak tau berapa banyak lagi tanah yang tinggal. esok orang tinggal tumpang tanah orang cina. padahal ini adalah tanah tuk nenek kita dulu lagi. jadi cuba renunungkanlah.

Anonymous said...

BAGI TANAH KEPADA LIMGOHTONG MEMANG HALAL KERANA YANG MEMBERI DAPAT GANJARAN (rasuah)- BAGI TANAH KEPADA RAKYAT PERAK HARAM KERANA KERAJAAN PERAK YANG MENERIMA BAYARAN MAKA HARAM - PIKIRAN KOLOT GENG UMNO-BN. BeEnd yang lama tipu, rompak harta Rakyat Malaysia patut di buang ke laut Selat Melaka...

Anonymous said...

CAKAP PASAL KOMUNIS TERINGAT SAYA KEPADA RASHID MYDIN & SHAMSIAH FAKEH. Ni Umno lagi teruk daripada komunis. Alahai kenapa Najib pergi jilat kaki komunis di China pulak huh jawab lah

Anonymous said...

Saya pernah melawat perkampungan orang asal negara ini - Orang Asli. Apakah yang BeEnd pernah bantu mereka. habuk pun tak de. Ni nenek moyang mereka sudah berada di sini sebelum Parameswara dilahirkan di Palembang! Jangan bilang pasal perkauman kepada orang Melayu jati. Saya sudah tertipu BeEnd 51 tahun - dah muak; saya dan seluruh keluarga saya serta saurada mara sudah tukar haluan ke Pakatan Rakyat.

Anonymous said...

zambry..tolong balik cium ketiak nenek ngko.PDAN MUKA KAHAKAHAKHA Lain kali xde halau2 lagi..belasah kasi kebumikan terus kat tanah manjung tu..ptuii!!

Anonymous said...

Tahniah Anonymous June 2, 2009 12:57 PM & 1:11 PM..Wah, bravo2..aku sokong dgn fakta tuh..Mane org BN yg nk tlg jawab pasal org asli??..kite dgr pe dorg nk bg hujah..panas btol psl isu MB kena halau ni..meh rakyat malaysia rmai2 bg komen..luahkan semua yg terbuku di hati..hidup demokrasi!!!!

Anonymous said...

BAGUS2.. PAS DENGAN UMNO GADUH... DAP YANG SENYUM...
lama2 Malaysia jadi macam singapura, org melayu tersisih di tanah air sendiri.. kan bagus kalau masing2 boleh bersatu.. umno bukannya baik sepenuhnya, pas pun bukannya tak pernah buat dosa..
jangan tutupkan hati dengan fahaman politik yg melampau...

Anonymous said...

http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com/

Anonymous said...

apalah nak jd,org melayu berpecah belah bangsa lain gelak berdekah2.. cuba lah fikir klu melayu x bersatu skrg apa akan jd pd anak cucu yg akan dtg nak jd hamba pd cina mcm tok nenek kita jd hamba pd penjajah pd masa dahulu.......

Anonymous said...

Sapeyang bagi singapore tu kalu tak Ameno

Amoi manjong said...

kalau malayu asyik gaduh sana sini, salah kan org sana sini. macamana mau maju. UMNO ke BN ke rasuah ke. Mcm la PAS DAP PKR tak rasuah.diaorg tu kalau dah sama tahap memerintah mcm BN nanti, sama jer..lagi teruk agaknye.. DAP gelak je tgk melayu PAS gaduh ngan Melayu UMNO. Bodo.patutla bangsa tak maju. Kalau nak salahkan org,sampai bila pun tak abis. No one is perfect. Limau purut 3 serangkai, buta perut takdak akai.wawawawa

Anonymous said...

Salam..melayu mudah lupa..generasi muda melayu sekarang suka sgt ponteng skolah..dorg xpk lgsg psal masa depan..org bg nasihat, wat tuli jer..masa depan blom tentu menjanjikan kesenangan dan kebahagian..kehidupan di masa depan x siapa yang tahu..ayuh bangsa melayu..bangun dari tidur..janganlah kita bergaduh sesama sendiri..kita ketepikan ideologi masing2..kita patut bersitu selamatkan generasi melayu kita..sedarkan diorang drp diulit mimpi..kembalilah kepada ajaran islam yang sebenar..kita sendiri tau apa yang terbaik untuk generasi yang akan datang..wassalam

guab0tak_ said...

kah kah kah....
"masuk bakul..angkat sendiri"...

mesti pak cik nih kaki b0dek NIZAR...

wuahahahaha....bangga sgt...ceh...

takbur....ALAHHUAKHBAR..!!!

Anonymous said...

Pada yang bagi komen tu cuba la betulkan fakta tu..Cuba kita berbalik kepada islam..pada Allah tiada melayu,cina,india dan lain-lain..

Saya anak kelahiran daerah Manjung(Dulu daerah dinding bandar manjung tu hutan getah je)Dibesarkan di sitiawan hingga la saya berjaya kini...ZZZamri senior saya saya kenal dia...Jadi yang jadi barua dia tu cuba le kenal dia ni dulu...Dan yang saya pasti orang yang kurang pendidikan je yang naik join MB DPulau ni yang dulunya lari sekolah SMK..SMR..SMDI

Sesudah la kome...Sekaran ni pikir le pasal amalan dan ekonomi kita sampai bila nak jadi pak turut je

Anonymous said...

saya amat bersyukur kpd Allah kerana dianugerahkan internet kepada rakyat malaysia. Kalau tk da internet...hmmm macam mana laa kita nak luah perasaan tk puas hati kt sang ameno ni dan kepala2 menteri mangkuk2 yg ada sekarang ni. kerana internet ni laa yg pak menteri2 BN pening kepala macamana nak 'perbetulkan' salah-tafsiran rakyat. Dulu kitasemua harapkan media perdana kerajaan. Kita hanya dapt satu gambaran,satu hujah, satu pemikiran,satu perspektif dan satu jawapan saja.

Itu laa sebabnya Sabah Sarawak masih dicengkam kuat oleh BN. Saya percaya jika sabah sarawak maju seperti kita semenanjung, sedikit demi sedikit BN akan menghadapi ancaman.

Anonymous said...

Kini BN cukup cemas dgn kumpulan2 muda yg bakal jadi pengundi baru. mereka ni laaa yg bakal merubah sinerio politik negara. mereka ni laa yg susah BN nak makan, ratah & jamah mereka mentah2 dgn maklumat palsu dan muslihat.

This group of new voters is much too smart or too intelligent to be fooled by the notorious BN propaganda machinery and tactics. They can smell lies and hipocracy millions of miles away. They even laugh at the short sightedness of BN's argument and ligical thinking. In the eyes of the rakyat, each time BN opens its mouth, it is making a damn fool of itself.

A barrage of attacks on the opposition actually exposes more of its weaknesses and wrong-doings. It is analogous to someone pointing a finger at somebody. One finger pointing to that somebody, but three pointing at him/herself.

BN is nothing more than a laughing stock of the nation than anything else.

Tok Pawi said...

Apa punya baghal hero manjung ni orang datang nak bagi bantuan pun dihalau? Hari raya nanti jangan datang rumah aku la sebab ko letak kaki je di laman rumah aku, aku akan caj kamu menceroboh. Aku pun bayar cukai juga.

Anonymous said...

Helo Tok Pawi...itu laa yg d katakan real hero. Tk peduli sapa dia manusianya.Kalau dah kurang ajar tk ada adap keturunan orang melayu..memang patut d halau jaa. Memang perangai ameno...tau terejah ja mentang-mentang jadi pemimpin. Ingat muka bumi ni ameno yg punya kaaa? Ini hak allah. Allah ja g berhak menganugerahkan kpd seiapa yg dia nak. Tanah orang kampung yg hang ceroboh hari tu, Zambri oiii, hak orang. sedaq sikit.

Hei bedebah Zambri hitam berkilat dan berkilau. Jgn ingat kau pemimpin agung Perak. Kau tak lain hanya pemimpin pilihan mahkamah. Harapkan jentera kerajaan persekutuan utk naik k atas.

Anonymous said...

Tu laa punya kurang ajarnya si ameno Zambri ni...dah laa dia terejah tanah orang tanpa minta izin, ada hati lagi tu nak pertikai samada tuan rumah dah bayar cukai tanah ke tidak. Kalau ia pun dia tak bayar cukai, selagi mana taak dapat surat tarik balik tanah oleh kerajaan negeri, confirm itu masih tanah dia secara mutlak. Zambri bangang...pi laa mana-mana court dalam dunia ni, gerenti hang kalah punya. Melainkan si laknat patail tu tekan si hakim utk berpihak kat hang.


Nampak betoi sikap amat kurang ajar si Zambri ni. Aku pasti suku-sakat keturunan darah dia ni memang kurang ajar punya melayu pulau. Dari gaya dia pun kita boleh agak dah. Ini keturunan hitam legam mai mana ntah laa.

Kita manusia ni yang kita nak jaga sangat nama baik keluarga kita. Pemimpin apa ke nama...nama baik kelurga pun tk pandai nak jaga. Macamana nk jaga negeri perak. Hancur laa jawapnya.....

Anonymous said...

kah kahkah

pasal parking kereta pon jadi hangat
tapi...
oklah jugak
menampakkan rakyat tak sukakan zamri
kalau MB halal, w/pon BN kita sokong, demokrasi katakan, ini haram jadah

Anonymous said...

betoi tu yop....kalau MB haram jadah, tapak kaki kat muka dia ja selayaknya yg dia terima.
Tambahan pulak dgn perangai ranggi tak tentu arah ameno dia tu. Sepak ke longkang ja.

keturunan Melayu kurang ajar macam dia ni bukan leh nak layan. Memang layak di halau macam anjing kurap.

Tak pernah jadi dlm sejarah Malaysia kot, si MB kena halau olek seorang kampung je (bukannya dgn polis atau FRU pun). Dari situ ja dah dpt kita lihat betapa hinanya si budak hitam di pandangan allah swt.

Begitu lah manusia kalau dh meletakkan dirinya secara haram sebagai pemimpin. Allah laknat n hina di muka bumi ni lagi dah. Kita tunggu lagi apa yg bakal jd kt MB legam ni di masa depan.

FaAz AwAnZ said...

aku rasa wat penyokong umno yg masih tebal ngan sikap :hanya umno leh memerintah:berhentilah dari memalukan diri sendiri.korang ni agaknya buta fakta or sengaja membutakan hati tu,kalau kita lihat pada statistik PRU,kwsn yg DAP menang adalah kwsn bandar yg majoriti penduduknya adalah cina.kalau Bn menang sekali pun korang gadai kat MCA gak,parti cina,so jangan r tipu diri sendiri kalau BN menang orang melayu menang!baca r fakta2 tu.jangan dibutakan hati sampai lebih teruk dari binatang!

Anonymous said...

malaysia iktiraf negara israel korang tak heran ker.. tahun 1997 menjemput pasukan kriket dr israel untuk main di malaysia.. tu lagi di laknat Allah.. sapa yg iktiraf tu lu pikir la sendiri.

Anonymous said...

semuanya bodoh.........

hafiz said...

Assalamualaikum. Sebagai permulaannya, sebagai salah seorg pembaca yg tiba2 dapat website ini, merasa amat malu apabila ruang komentar ini, digunakan untuk tujuan mencaci dan menghina orang lain, sesama org Melayu ISLAM. Ini bukan jaran ISlam setahu saya belajar sejak dari kecil lagi. Kenapa semua pandangan di sini terlalu beremosi sehingga apa jua yg dikatakan tidak secara rasional, berdasarkan fakta, dan bukan hanya mendengar khabar angin mahupun apa jua sentimen yg tidak rasional dan merugikan?Jika hendak memberi komen terhadap org lain pun, gunalah cara yg baik, bukannya kita mengikut rentak yg sama, TIDAK ADA BEZANYA.buang masa, bergaduh itu ini, parti apa pun, jika kita ada undang2, percaya pada kebenaran dan keikhlasan, ada arah tujuan, pilihanraya yg akan menentukan.Terimalah dengan redha dan sentiasa berusaha kerana tidak kira sesiapa pun yg memerintah, bila sudah sampai waktu kemenangannya, pasti rakyat akan beri menang.Jika dah kalah,binalah mengikut cara yg betul...orang Melayu Islam bercakaran sesama sendiri, tidak ada titik persefahaman langsung, nampak semua dirinya sahaja yg betul, sehingga menutup kebaikan orang lain. Orang Melayu tetap ditakuk lama kerana pemerintah semata-mata ke?

Pucuk pangkal, kaum lain macam Cina, mereka berlainan ideologi pun, tetap fikir untuk pembangunan dan kesejahteraan BANGSA mereka. Kita?

Sanggup mencaci sesama sendiri tetapi akhirnya maruah bangsa dan agama tergadai. Siapa lagi nak jaga sesama org Melayu jika bukan sesama Melayu? Nak harap bangsa lain jaga kaum Melayu?...

Hidup jika penuh dengan hasad dengki, HATI tu dah hitam, semua jadi tak betul.

Ruangan ini saya lihat hanya menambah dosa dari menambah ilmu atau informasi. Sejauh mana kesahihan maklumat ini? Begitu juga dengan dunia luar..sahih atau tak? Maka, sepatutnya, org Melayu ini, kena fikir tentang ILMU dan KEMAHIRAN dahulu.

Tidak kira, nak org Umno tebal dgn pemikirannya (tidak kurang juga dengan pembangkang, cakap sikit, melenting, tebal juga fahamannya, jika tidak tak jadi macam ini)

Selaku "pengusaha" blog ini, kenalah hati terbuka jika menerbitkan apa jua ruangan komentar ini mendapat apa jua pandangan.

Sepatutnya yg menulis di ruangan komentar ini kena diajar dahulu erti adab, sama ada dari sudut agama mahupun budaya melayu sendiri.

Saya tidak pandai, tetapi jika melihat beginilah caranya sesama Melayu, tidak hairan kaum lain satu hari nanti akan mengatakan sendiri bahawa melayu itu bodoh..

Terbukti di sini bukan?

Saiful Mujahid said...

Hurm....
brani gak bro nie....
tp asal xmntk kbenaran???????
ssh sgt ka????????
InsyaAllah PAS akan kembali memerintah Perak...

Anonymous said...

Hafiz Said,
Saya cukup sokong dgn kenyataan akhir sdra yg suatu hari nanti bangsa lain akan kata Melayu bodoh. Itu pun klau ada orang macam sdra yg tak perlu ambil kisah walaupun seorang pemimpin Melayu leh buat apa saja apabila dia berkuasa. Walaupun diketuk di kepala bagaikan orang dunggu, tetap tak bersuara kerna tk mau bergaduh atau bercakaran. Memang confirm ada bangsa lain yg akan kata Melayu bodoh. Saya harap jgn lah sdra membenarkan perkara sebegini berlku ke atas sdra dan bangsa kita Melayu. Haprak ameno ni...kalau kita duduk diam ja apabila kemungkaran berlaku depan mata, memang dia akan buat lagi. Jgn sdra jadi seorang Melayu yg diperbodohkan ameno. Pemimpin ameno memang suka sangat orang mcm sdra ni. Silap-silap dia buat sujud syukur kerna ada orang sebodoh sdra. Ditarik kesana-kemari bagaikan lembu bajak sawah. Boleh diperkuda....oopps....boleh diperlembukan oleh juak2 ameno... masih jugak tak melenting dan tak melawan. asal saja dapat elak dari bergaduh. Syabas sdra. Mudahan tak hilang Melayu di dunia kerna sikap pasif sdra kepada kemungkaran dan kebiadaban pemimpin melayu ameno.
Ingat sdra...rasulullah saw tk suka pergaduhan, apalagi peperangan. Tetapi apabila terpksa kena juga beliau ambil tindakan yg tidak disenangi beliau. Jgn kita jadi pengecut dan dayus.

Anonymous said...

Hormat kita kpd pemimpin ada batasnya. apbila pemimpin sendiri, yg seharusnya beradab dan bersantun terlebih dahulu kpd rakyat jelata, tak ada adab dan sopan dan keperibadian mulia, tak wajar pulak laa seorang kampung biasa perlu menunjukkan tahap civility nya kpd pemimpin durjana tk beradab.
Ingat sdra Hafiz, DrMahathir ada slogan "Kepimpinan melalui Tauladan." Kalau dia dah kurang ajar maka lahir laaa rakyat jelata yg tidak kurang jugak hebatnya kurang ajarnya. Salah siapa??????????

Anonymous said...

Itu laaah sebabnya allah menggariskan panduan kpd umat Islam dlm pemilihan pemimpin. Yg utama...seorang yg BERIMAN. Bukan yg paling berpengaruh, yg paling berkuasa yg paling kuat, dan yg paling popular. Kalau dibandingkan NIzar n Zambri dari aspek keimanan... cukup jauh. Mai kita tengok Zambri menyampaikan khutbah Jumaat. boleh tak dia beri khutbah setanding dgn Nizar. Kalau dia beri pun, setakat satu dua jumaat ja laa.ebab perlu training beria-ia utk menandingi Nizar yg dah jadi darah daging dia utk beri ceramah agama.

Anonymous said...

nizar mb sah....

Anonymous said...

ak x bley tg mka zambri..muk mcm xd air smbahyang...ptut hntr kt afrika je...bleh jgk bt hlau lembu...dk kt perak bskn duit j...

Anonymous said...

Seperkra lagi, pemimpin yg penuh menanggung dosa ni selalunya dihina rakyat begitu hebat sekali. kutukan yg d terima bukan calang-calang. penghormtan manusia berikan kpdnya cukup hina dan rendah sekali. Kalau d julang pun bukan kerna rasa hormat yg datang dari hati suci, bersih n ikhlas, tapi kerna takut semata. tengok Dr.mahathir cukuplaaa. sesama UMONO pun hentam dia kiri-kanan depan belakang bila turun takhta.
Tapi...kalau pemimpin yg baik dan beriman semua amat ramai yg hormat.

Contohnya terbaik Tok Guru Nik Aziz. Musuh politiknya pun tunduk hormat dgn beliau. bukan kerna takut, tapi kerna hormat yg datang dari lubuk hati yg ikhlas n jujur. ramai penyokong UMNO d kelantan khususnya cukup hormat dgn Tok Guru. mereka mungkin tk setuju tindakan politik yg d ambil oleh Tok Guru, tapi dlm hal lain jgn dikutuk Tok Guru. Mereka akan melenting atau sekurang-kurangnya rasa tidak senang mendengar kutukan-kutukan yg d luahkan. Begitu laaa Allah meletakkan martabat seorang pemimpin agung. Jadi akalu kita amati, tidka kah patut Tok Guru d angkat jadi PM. Insyaallah...semua akan mendapat keberkatan n kebaikan darinya.

Anonymous said...

dengan lain perkataan...ukuran nak kenal pemimpin yg baik atau jahat, pemimpin yg betul atau silap kita pilih, boleh d katakan senang jaaaa.

kita tengok penghormatan yg orang beri pd dia selepas dia memerintah atau memimpin. kalau penghinaan yg dia dapt selepas hilang kuasa, tandanya pemimpin tu memang yg tersilap kita pilih. Jgn pulak pilihan kita ni asyik silp sampai kita mati. susah nanti nk jawap d akhirat. kerna salah satu tanggungjawab kita sbg rakyat adalah untuk membantu orang yg zalim balik k landasan yg betul. tetapi sekiranya asyik dok angkat orang yg zalim jugak maka yg bakal pemimpin zalim tk akan rasa terpanggil utk mnjadi tidak zalim semasa dlm pemerintahannya. kita tanggung segala kezaliman dan kepincangan yg dia buat di akhirat kelak.

Anonymous said...

Jadi jgn ingat pemimpin yg zalim ja yg akan di hukum oleh alah di atas segala kezalimannya. Kita sebagai pengundi juga bertanggungjawab k atas segala kezaliman yg si pemerintah zalim lakukan.

jgn kita jadi pengundi yg bodoh dan baghal. Pemimpin zalim buat hal n enjoy di dunia ni dgn segala kezalimannya, si pengundi bodoh n baghal tak pasal-pasal tanggung dosa kering.

jadilaaa pengundi bijak dn cerdik. Tapi alhamdulillah....akhir2 ni pengundi semakin bijak. Pemimpin tak guna ditolak, pemimpin beribawa dipilih. Tapi masih banyak lagi pemimpin2 tak guna yg masih pilihan pengundi.
Midahan pemimpin yg tak berguna n zalim dpt d lupuskan sedikit masa lagi. Mudahan pemimpin yg beriman n ikhlas jadi pilihan.

Anonymous said...

apa main kutuk mamak, bangla ni? kalau bangga sangat dengan kehebatan melayu, masuk UMNO la.

Anonymous said...

hafiz, yang post kutuk UMNO dalam blog bodoh ni semua bukan melayu tulen tapi baroa DAP. ada ke patut sultan perak dihina. ni semua orang takde berpelajaran. apa saja yang didengar kat ceramah semua diorang bole caya. kalau tak kenapa melayu sama melayu kita nak gadoh? sultan pun diorang bole hina apatah lagi sesama melayu? diorang ni ak kisah jadi kuli batak tauke babi, tauke arak, tauke kasino...

Anonymous said...

pairzal,

zambry bukan pemimpin paling tak tau malu di malaysia tapi dia adalah pemimpin paling berani di malaysia. dia berjaya merampas perak dari DAP demi kesejahteraan Melayu terutamanya orang Lekir dan Setiawan. Hidup AMENO!!!

ZuLs de RocKeR said...

hahaha..
klakau pn ade..

Anonymous said...

Salam buat semua bangsa melayu yang tak faham-faham.

Segala perbelanjaan mengurus oleh kerajaan Malaysia adalah datangnya dari duit Negara Malaysia yang dikutip melalui pelbagai sumber. Duit itu dikumpulkan dan akan dibahagikan kepada rakyat Malaysia tak kira kaum, ugama dan Bangsa sebagaimana ianya dikumpul dari rakyat malaysia juga tak kira ugama, kaum dan bangsa.
Kenapa masa ambil duit rakyat, tak pilih dari ahli UMNO sahaja? Kenapa masa beri, beri keutamaan kepada ahli UMNO?

Anonymous said...

Ingatlah wahai semua yang mengaku berugama Islam.

Amanah yang diberikan hendaklah dilaksanakan dengan betul. Baik kamu Perdana Menteri ke?, Menteri Besar ke? Ketua Polis Ke? Ketua Hakim ke?,Ketua Pengarah ke? Ketua Boroh ke?Imam ke?Bilal ke? makmun ke? Semua sekali, Faham ke?

Jika kamu percaya kepada Islam dan menganuti ugama Islam, mesti kamu yakin dengan hari pembalasan nanti. Kezaliman dan kemungkaran yang kamu semua lakukan di dunia ini menggambarkan kamu tidak takut kepada Allah. Manusia yang tak takut kepada Allah adalah manusia yang samseng.

Anonymous said...

Kelakar sungguh si mamat melayu yg mengagungkan kehebatan Zambri mamak pedukang rebut perak dari DAP katanya.
Sedo tak awak tu Penang terlepas kat tangan MCA n Gerakan dah sekian lama. Melayu habih terjun laut. Tanah d ambil. Habuk taik kuda pun si ameno tak beguna tak buat apa-apa. Kalau perak tu awak risau, sekurang-kurangnya pemimpinnya Melayu Islam. Penang????? dah laa bukan melayu...kapir lak tu. Tambah satu fakta lagi....ingat tak bilangan kerusi ameno di penang lebih berbanding parti komponen BN lain dalam satu pilihanraya umum dulu. Tahunnya saya kuran pasti. Masih ingat. Tapi ameno tetap beri kpd parti bukan melayu.
Jadi kalau perak jadi hujah perdebatan awak, nampak sungguh cetek dan dangkal cara pemikiran si melayu jadah ni. Tapi ini memang cara ameno pikir. Cukup cetek dan dangkal. Tu laa depa ameno ni asyik kena pemain oleh pemimpin depa. Asyik kena perbodoh ja siang malam tahun ke tahun. Ameno ni manusia bawah tempurung. pemikiran dia tetap gitu tak berkembang. Malang sungguh nasib orang melayu ni selagi ameno wujud. Malang.......

Anonymous said...

Lain kali apa juga hujah jgn kena batang hidung sendiri. Tapi mengikut amanatan saya si ameno bangang ni tetap jugak nak berhujah, dan setiap kali semuanya berbalik kepada batang hiding sendiri.
Isu derhaka kpd raja...sapa mula dulu?
Maki hamun raja....sapa mula dulu kalau tak pak menteri di terengganu.
Isu bukan melayu jadi ketua negeri....sapa mula dulu hinggs kini.
Banyak sejarah tercatat ameno bangang mula dulu.
Itu laa saya kata...pengikut ameno ni dunggu, baghal, buta dan cetek pandangan dan pemikiran DULU, KINI DAN SELAMA-LAMANYA.
Cantik sungguh motonya sesuai dgn perangai n tahap pemikirannya.

muhammad irfan said...

Satu lagi blog untuk Melayu belaga sesama Melayu..hidup Melayu..

Anonymous said...

takbiir...

Anonymous said...

Ni la owg melayu skarang..bodoh sombong.kalaw da x suka zambri mentadbir ke,msuk tanah korg ke,ko je la g duk bangla.kot2 la bahagia..POYO LA WEH!

Anonymous said...

masing membodohkan antara satu sama lain..apa daaa..love batu7 lekio forever

Anonymous said...

Grеetings from Colorado! I'm bored to tears at work so I decided to browse your blog on my iphone during lunch break. I love the knowledge you provide here and can't
wait tο taκe а look when I
get hοme. I'm shocked at how quick your blog loaded on my mobile .. I'm
not even using WIFI, just 3G .. Anуwayѕ, wοndеrful blоg!


Feel free to suгf tо my site ... acne cure

Anonymous said...

Tοuche. Sound аrgumеnts. Keep up
the greаt effort.

Alѕo visit my page :: online chat

Anonymous said...

Simрlу want to ѕay your aгtiсle
is as surprisіng. The clearness in уour pοst is ϳust excellent anԁ i саn assumе you're an expert on this subject. Well with your permission let me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable work.

Feel free to visit my blog :: Tceditor.com

Anonymous said...

It's perfect time to make some plans for the future and it's time to
be hарpy. I've read this post and if I could I desire to suggest you few interesting things or advice. Perhaps you could write next articles referring to this article. I desire to read even more things about it!

Feel free to visit my weblog: http://prospectonline.com/index.php?do=/blog/19570/as-to-the-reasons-chatroulette-Became-therefore-well/

Anonymous said...

Hello frienԁs, fastidiouѕ pіece of wrіtіng and nice urging commented here, І am really enjoying by
these.

My webѕite; hämorrhoiden bluten

Anonymous said...

Do you have a spam problem on this blοg; I аlso am a blogger, and I wаs сurіous about your
ѕіtuation; many of us hаve develoрed some nice practices and
we агe looking to swаp solutions with оther folκs, whу not ѕhoot
me an emаil if interested.

Look intо mу web-site :: taufgeschenke für jungen

Anonymous said...

Eхcеllеnt beat ! I wiѕh to
apprentice еven as you amеnԁ уour
wеbsite, hοw could і subscribе foг a wеblоg site?

The acсount аiԁed me а appropriate ԁeal.
I ωerе tіnу bіt familiar
of thіs уouг broadcaѕt
pгοvided shiny clеar cоncept

Сheck оut my web sitе http://Livingwaychristianfriendshipgroup.com/

Anonymous said...

Attractіvе section οf cоntent. I just stumbled upon уour site
and in accession cаpital to assert that I get actually еnjoyed account your blοg
pοstѕ. Any way Ӏ will be subscrіbing tо yоur feeds and even I achiеvеment you
access cοnsistently rapidly.

Also visit my web-site - hemorrhoids during pregnancy

Anonymous said...

Hіyа very сool ωebѕite!! Guy .
. Beautiful .. Wonԁеrful .. Ι'll bookmark your blog and take the feeds also? I am satisfied to find numerous useful information here within the publish, we want work out extra strategies on this regard, thanks for sharing. . . . . .

Also visit my blog post; %anchor_text%

Anonymous said...

Nіce poѕt. I learn something new and chаllenging on sites Ι stumbleupon on а daіly basiѕ.

It's always useful to read content from other authors and use a little something from their websites.

Here is my web site :: ex freundin zurück

Anonymous said...

My family all the tіme say that I аm wasting my tіme
herе at ωeb, exceρt I know I am getting
familiarity ԁаіly by гeadіng ѕuсh fаstidiоus content.



Feel free to vіsit my wеb-sitе: Private Online Chat

Anonymous said...

I don't know whether it's јust me or if perhaps everybοdy else encountering issues with your webѕite.

It looks like some of the text in your cоntent аrе running оff the
ѕсrеen. Can sоmeone else please comment anԁ let me κnow
if this is haрpening to them tоо?
Thіs mіght be а problеm ωith my intеrnеt broωseг because I've had this happen previously. Appreciate it

Here is my blog post Taufgeschenke

Anonymous said...

Aw, this was a геally good post.
Fіnding the time and actuаl effort to рroduce a great article… but what can I say… I hesitаte a lot
аnd never manage to get anything done.

Take a look at my homeρage: acne scars

Anonymous said...

Just want to sаy your aгticlе іs as
astοnіshing. The claгity іn your post is just gгeat anԁ і can аѕsume you're an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the rewarding work.

My webpage; hemorroides

Anonymous said...

Τhis іs rеallу interesting, You're a very skilled blogger. I've joined yоuг feed and loοk forωarԁ to ѕeeking more of your
great post. Also, I've shared your website in my social networks!

Feel free to visit my web site :: Natural Cures For Hemorrhoids

Anonymous said...

An outstanding share! I have just forωarded this onto a coωoгker who haѕ been ԁoing a lіttlе homework on this.
And he аctually bought me lunch due to the fаct that I disсoѵered it for him.
.. lol. So let me reword thiѕ.... Thank ΥOU for the meal!
! But yeah, thanx foг spеnding time to discuss thіs
subјect heгe оn yοur intеrnet
site.

Feеl free to vіsit my ωeb blog; Fettverbrennungsofen

Anonymous said...

Fοr latest news you haѵе to visit ωeb
anԁ on woгld-wіԁe-web I fοunԁ this web
page as a moѕt eхcellent webѕite for most геcеnt updates.



Hаve a loоk at my webѕitе :
: 100.42.52.164-static.reverse.mysitehosted.com

Anonymous said...

Нi just wanted to gіνe уou а quick heаdѕ up and let уou know a
few of thе images aren't loading correctly. I'm
nοt sure whу but I think its a lіnκing isѕuе.
I've tried it in two different web browsers and both show the same results.

Also visit my homepage :: hemorrhoids home cure

Anonymous said...

Toԁay, I went to thе bеаch ωіth
my κіԁѕ. I found a sеа shеll and gаve it to my 4 уear
old dаughteг аnd saiԁ "You can hear the ocean if you put this to your ear." She put the ѕhell to
her еaг аnd screamеd. Therе waѕ a hermit сrаb inside аnd it
pіnched hеr ear. Shе never wantѕ to go back!
LоL I know this iѕ completely off toрiс but I had to tell ѕomeone!


Here is mу blog: hausmittel gegen hämorrhoiden

Anonymous said...

I think this is among thе most significаnt information foг
me. And i am glаd reading your article. But wаnt tο remaгk on few
gеneгal thіngѕ, The wеbsіte style is great,
the аrticles is reаlly nice : D. Good job, chеers

Look at my web-site :: Adult Acne Remedy

My POST