Kenapa Hina PM Saya....Why Why Why???

Oleh Penulis Tamu OtaiManjung : Norman

Terkejut saya menatap berita utama sebuah akhbar tabloid yg tertera 'Najib Pengecut'. Rupa-rupanya al kisah PM yg dikasihi tidak hadir dlm pergulungan hujah yg dibuat oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim...


Bila saya baca hujah tersebut tidak mampulah utk saya mempertahankan PM yg saya kasihi. Mana boleh bila kita bentangkan belanjawan tetapi kita tidak mahu berhujah utk dlm pergulungan kepentingan rakyat. Maaf PM 'tak dapet nak menolong...' u kena dtg sebagai tanggungjawab u sebagai ketua negara demi utk rakyat.

Saya tertarik dgn apa yg berlaku di Amerika di mana telah berlaku debat antara dua pencabar utk menduduki kerusi Presiden. Ketika ini sedang rancak berlaku pemilihan Presiden Amerika. Terbaru pertandingan di antara Mitt Romney dari parti republikan dan penyandang iaitu Presiden Oboma dari Parti Demokratik.

Kedua mereka diberi peluang yg sama utk berhujah di atas pentas yg sama. Berpelukan dan terpancar profesionalnya mereka. Yg penting Presiden berani utk berlawan hujah dgn pencabarnya yg ditonton oleh 60 juta rakyat Amerika di kaca TV.

Calon Presiden Amerika Syarikat (AS) bagi Parti Republikan, Mitt Romney semalam membuat 'serangan' terbaru ke atas polisi luar Presiden Barack Obama yg disifatkannya berbentuk 'pasif dan penafian' sehingga mencetuskan huru-hara di Asia Barat.

Seperti kebiasaan mereka akn bergaduh perihal inflasi, economic,infrastructural, jobs supply, instructed, bell-out dan lain. Tapi di negara kita ceritanya kisah, liwat kali kedua, ada skandal anak haram, Ketua Menteri ada skandal wanita, bas dibeli atau sewa, bas kena simbah cat merah 3 kali tapi tak boleh tangkap sb hantu yg simbah, lempar kasut dlm masjid hantu yg baling....langsung tak membawa kesan positif dari sudut ekonomi rakyat.

Akhir kata dgr apa kata M.Nasir dlm lagu ini.

Selamatkan anak kita
Dari padang jerangkap samar
Selamatkan anak kita
Orde baru politikus usang....

Fikir
Selamatkah kita di tangan tukang karut itu
Fikir
Selamatkah kita di tangan dalang wayang itu
Fikir
Selamatkah kita di tangan ahli koporat itu
Fikir
Selamatkah kita di tangan doktor jiwa itu
Fikir
Selamatkah kita di tangan pakar kitab itu
Fikir
Selamatkah kita di tangan tuhan-tuhan itu

1 comment:

langbuana said...

utk makluman tuan moderator...PM najib hanya ketua kerajaan..dan ketua negara merangkap ketua agama disandang KDYMM AGUNG sultan abdul halim muadzam shah.

terima kasih..

My POST