TEOH: SPRM, PDRM, UHH NO!

Cakap-cakap rakyat terluah dengan bermacam-macam mainan diminda mengikut logik akal mahupun logik ala 'C.S.I'. PDRM memberi amaran supaya tiada pihak yang memutarkan fakta, cakap lebih balai cerita.

Gua tak peduli kat PDRM bab-bab macam ni, malah tak yakin dgn PDRM, mana taknya baru buat 'himpunan tribute' dah kena halau! Balik kata PDRM kat rakyat, jangan berhimpun, PDRM nak jalankan tugas terhalang, tak mahu surai, balai cerita 1..2..3..tangkap!

Kan bagus PDRM buat kerja dengan cepat, betul dan amanah untuk kes ini, tangkap pi lah SPRM. Semua minta tubuh Suruhanjaya DiRaja siasat kes ini, bukan rakyat aje pemimpin BN pun cakap ini sahaja yg boleh diyakini di sini. Pemimpin BN lebih tahu yang PDRM tak boleh pakai kerana UMNO jua...UMNO perosak PDRM, UMNO perosak BN. 1 Malaysia dah tahu!! UMNO buat-buat tak tahu, padahal dia tahu dia yang panggil polis datang dan masuk ke DUN untuk 'merampas DUN Perak'.

Gua bertambah pening bila PDRM kata setelah bedah siasat awal, kecederaan akibat jatuh dari paras tinggi tapi didapati tiada kecederaan luaran, namun tidak menolak berkemungkinan ada unsur kianat. Kini ianya diklasifikasikan sbg 'kematian mengejut'. Sumber gua ambil di sini dan gua menunggu siasatan lebihnya.

SPRM, SPRM, gua dah nampak jalan UMNO gunakan SPRM dari dulu lagi...dah lama dah!. Di Perak pun ia terlibat?!?!?! jalan cerita ada mirip (siri rampasan kerajaan PR). Awalnya di Perak, barangkali kes rasuah 2 adun PKR yang timbul adalah kerjasama SPRM dan UMNO, bila mereka lompat bebas mungkin UMNO perintah kat SPRM 'takdak kes'. UMNo bagi habuan kat mamat bebas-bebas ini untuk masuk dalam barisan, bukan rasuah......, SPRM boleh tidurrrrrrr. Nasib 2 adun ini setuju lompat, jika tidak barangkali ada 2 adun di Perak dah mati macam kes ini kerana lompat juga tapi 'lompat dari tingkap 14 laaaaaa'.

Bagi gua, SPR, SPRM, PDRM semua 'yang menurut perintah' UMNO. Ini antara senjata yang tinggal kat UMNO untuk mengekalkan kuasa. Ulas lanjut lagi, nanti gua kena tibai macam ni.......jadi gua stop dulu.

MAJLIS BANTAHAN DI HADAPAN BANGUNAN PLAZA MASSALAM PADA 16 JULAI LALU....

No comments:

My POST