TEOH: NYALAAN LILIN DS NIZAR TAK PADAM-PADAM!!

Adun gua, MB gua memang dasyat!! Sekali nyala lilin tak padam2.


Zambry Haram 'j' pun dalam gelap tengok gak, nak bagi hukum tak berani sebab tak tahu apa2 pasal agama, tapi rupanya Zambry Haram 'j' pun sokong tok guru gua dalam diam selama ini terpaksa tak duduk diam bila seterunya, adun gua pegang lilin...'power' betul lilin MB gua. Gua nyala lilin takde sape pun nak tengok....ya la MB gua kan MB lu orang jugak, pasal tu semua tengok MB gua yang juga ADUN gua.


Tok Guru gua cakap yang Zambry lagi hina, kan dah kena jelaga asap lilin tu, bertambah hitam si hati hitam tu. Pemuda Lumut pun bersuara, isunya kematian Teoh dan banyak lagi lah bloggers 1Malaysia yang ulas pasal MB gua dan lilin ni, termasuk la brader gua ManjungMari dan adinda gua Manjung Center.


Untuk menghilangkan jelaga di muka Zambry haram 'j', Brader Sunny gua berbicara...Nizar haram..haram Nizar..., melayu jgn ikut cina, tapi belajar ikut cina. pening gua dgn brader Sunny gua yang dah jadi pejuang melayu merdeka! Semenjak dua menjak ni, tan Sri brader Sunny gua udah tukar jadi Haramsanasini, okey lah tu kalau Islam yang haramkan, jangan harus-harus haram macam Jom Heboh di tempat Zambry haram 'j'. Yang MB haram ni pun jadi harus-harus. Oh, lupe, brader gua ni makan gaji kerajaan haram hukumnya harus-harus. Sunny, sunny, sunny! lu dahulukan bangsa dari agama, orang dah merdeka, brader masih nak perjuangkan kemerdekaan. Gua hentam lu bukan gua PAS, tapi gua pun rasa harus-harus gak hentam lu.

Lu diam aje bila x-pm pegang bahu dato' michelle, dan bini najib laga2 pipi dgn bollywooder, takde bunyi pun...harus-harus, lebih harus duk diam la!!

Gua masuk istana, lu pun masuk istana. Gua diajar mohon sembah (paras hidung) untuk raja hilir, lu pun sembah gak. Gua mohon sembah mengadap (paras dahi) kat sultan & raja muda gua, lu pun sembah gak. Dah adat istiadat di raja melayu, gua ikut je laaaa. Tapi bila gua mohon sembah derhaka, lu lari gila baban. Melayu..melayu..melayu kata lu. Kita kena jaga melayu! akidah melayu! Gua pening la dgn lu.....tapi santapan di raja lu baca doa, gua amin...gua tak lari.


Sebelum gua celah, gua nak cakap dalam om ni bukannya ahli pas, kami bersuara ikut pendirian kami. Jangan lak hentam PAS kerana gua, gua bukan ahli PAS. Nanti ada mufti tegur PAS pulak kerana gua. Gua tetap bersama PAS, tapi PAS belum tentu bersama gua.......


Esok (sabtu ni)gua nak nyala 2 lilin kat sitiawan, 1 untuk mendiang Teoh dan 1 lagi khas untuk Tan Sri Brader Sunny gua yang dah gelap gelita, moga dengan nyalaan ini Brader Sunny gua nampak cahaya kebenaran sepanjang jalan sebelum menemui jalan maut. Untuk Zambry, lilin tak guna dah, gua baling kasut aje kat muka dia.


Sape nak join gua, sabtu jumpa di taman ilmu sitiawan jam 8 mlm. Itupun kalau lu orang nak tgk gua dan Dato' ngeh nyala lilin la, bagi 'panas' badan sebelum gua dgn tok guru gua berarak kat KL mansuhkan ISA.


Apapun, nyalaan lilin ADUN gua merangkap MB gua memang 'class', sampai ke hari ini masih tak cair dan tak terpadam!! Yang cair Zambry dan cahaya lilin NIZAR juga membantu Zambry ke jalan keluar Pejabat MB gua. BUBAR DUN PERAK!!


Seterusnya gua layan cerita dari blog ibnuhasyim ni, ada gak pekdahnya....lilin & lilin kerajaan.

No comments:

My POST