TEOH : 1 KONSPIRASI?

OM layan.....

Misteri satu konspirasi???

Misteri demi misteri menyelubungi kematian Teoh Beng Huat. Dari cara dia mati.... sehingga lah kemunculan blog misteri yang memaparkan dokumen-dokumen misteri. Yes.... dokumen-dokumen yang cuba memberi gambaran seolah-olah berlaku hanky-panky dalam peruntukan wang yang diberikan kepada ADUN dan EXCO-EXCO DAP.

Apakah ada pihak yang cuba mengalihkan pandangan kepada punca atau sebab sebenar kematian Teoh dan cuba memalitkan kesalahan kepada pihak lain khusus nyer DAP?? Siapa tuan punya blog tersebut dan bagaimana dia boleh memperoleh dokumen-dokumen tersebut? Ini yang menjadi misteri.... Apakah dokumen-dokumen tersebut dokumen sahih dan ori atau dokumen yang direkacipta untuk satu lagi konspirasi?

Penubuhan blog dan pendedahan dokumen-dokumen tersebut merupakan satu percubaan untuk memberi gambaran buruk dan tangapan negatif terhadap DAP dan seterus nyer satu konspirasi untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor.

ADUN dan EXCO DAP yang cuba dibabit dan dipersalahkan.... khusus nyer Ronnie Liu, telah menafikan segala yang didedahkan di dalam blog misteri tersebut yang dikenali sebagai Truth for Teoh Beng Hock dan empunya blog pula hanya hanya memberi profile diri nyer sebagai 4TBH. Nak tengok kalau, klik di sini. Siapakah sebenar nyer gerangan manusia 4TBH ini??? Apa muslihat dia sebenar nyer?? Memperjuangkan keadilan dan kebenaran untuk Teoh Beng Huat atau pihak lain seperti SPRM???

Rasa nyer.... ini cuma satu usaha untuk mengalihkan kemarahan rakyat terhadap kematian Teoh daripada SPRM kepada DAP, khusus nyer Ronnie Liu. Bijak..... bijak.... Tapi jangan ingat rakyat banggang dan akan menelan bulat-bulat apa yang dijamukan kepada mereka. Ingat Yop.... Teoh Beng Huat dijumpai mati, di bangunan SPRM dan bukan nyer di bangunan DAP. So.... jangan terkeliru dan jangan mudah terpedaya dan most importantly... don't let diri kita dibanggangkan!!

Walau pun, satu inquest telah ditubuhkan untuk menyiasat kematian penuh misteri mendiang Teoh Beng Huat..... tapi jangan ler mengharap sangat yang the whole truth akan prevail. Takut nanti... penubuhan nyer setakat melepaskan batuk di tangga dan ini hanya merupakan satu usaha untuk 'cover up' the real truth dengan memberikan hasil yang mengelirukan dan tak masuk akal. Dengan kredibiliti Sistem Kehakiman.... SPRM dan PRDM berada pada tahap yang meragukan dan memalukan..... komer ingat, demer boleh buat penyiasatan yang telus dan adil ke?? Usah harap sangat ler..... Apa-apa pun, wallahualam ler....

Semua episod ini merupakan satu misteri yang mungkin juga merupakan satu konspirasi yang tak menjadi dan makan diri sendiri. Makan diri siapa agak nyer, ya??? No need to say la..... I think you all pun tau. Ha ha ha ha..... Tau sama tau, sudah lah!!!!

By A Mum Of Three Mohd
Sumber : http://motherof3mohd.blogspot.com/

No comments:

My POST