AMARAH BRADER SUNNY

Kawan Dari Lekir 'menjerit' : -
OM layanzzzz!!

Entah kenapa brader Sunny gua seorang ni?!?!?!
Dulu OM Man pernah sinis brader tapi masih dalam erti kehormatan,
Tapi gua dah tak tahan sebab brader Sunny gua dah jadi politikus,
Dulu janji tak mahu berpolitik takut sultan murka, La ni dah jadi gurka.
Gua berdoa agar tidak selamanya sementara ajal masih ada.....................
Bermula keputusan PRU 12, pertubuhan melayu united minta tolong sama brader,
brader sanggup turun ke serambi mekah jumpa tok guru idola dan mentor gua,
mohon restu untuk kerajaan gabungan melayu dan melayu memerintah,
di tanah emas pun bukan, gangsa pun bukan, kuprum pun bukan,
nasib ketua parti Islam di negeri ku menolak pinangan dgn melayu zalim,
Alhamdullillah, pilihan rakyat marhaen termakbul, kesian brader Sunny menangis kesepian.
Sepi tak sepi, 2 pejuang keadilan yang hilang bertapa di Putrajaya menyentak kesepian,
gua kalut, idola 'sah' gua lagi la tak keruan, terpinga aksi mamat yang terima rasuah dan seks bebas,
cari punya cari tak jumpa, speaker gua yang handal terima surat letak jawatan 2 pejuang yang dah jadi penyangak, brader Sunny relax jeeeeeeeeeeeeee..........
Gua sangkakan budak suruhan pilihanraya nak umum PRK, rupanya tidak, SPR dah jadi bebas katanya,
2 penyangak tadi pun turut jadi bebas untuk pilih siapa yang 'haram' memerintah negeri tanah air ku,
untuk sahkan yang haram, perlu 1 lagi penyangak untuk dapatkan pemerintahan yang betul-betul haram,
sah bila depa setuju habuannya boleh 'cover' ke anak cucu........harusssss diam terpinga!
Sah tak sah, raja gua pulak menjadi mangsa untuk menentukan siapa yang patut jadi penasihat 25%nya,
idola gua yang dulu jadi penasihat tanpa 25% kepada Raja gua, Raja gua entah ngape?,
ketua 1 malaysia menasihatkan raja gua pulak? raja gua termakan nasihat 25%nya,
mungkinkah?!?! rupanya brader Sunny pujaan gua dulu pun setuju atas nasihat 25% ini......
Gua tertanya2, apakah ini brader Sunny yang gua kenal dulu,
kaji, baca, tengok rupenya brader gua ni lebihkan melayu dari Islam akhir2 ini,
mana tidaknya, dulu brader gua lantang mengharamkan 'Sure Heboh',
melayu dengar dan patuh tukar kepada 'JOM HEBOH'.....
Melayu yang merampas negeri ku pun ambil iktibar, janji tak murtad!
HJ (Haram Jadah) Zambry pun buat la parti Jom Heboh di DUN pungkuk nya,
Brader gua tak kata apa, mungkin takpe bukannya Sure Heboh,
ini baru nak ajak melayu 'jom heboh' belum pasti 'sure heboh',
diam berertinya setuju kata orang dulu-dulu dan HJ Zambry,
harus...harus...tak pasti lagi heboh, mungkin majlis perpaduan...perpaduan...perpaduan...
maka sangkaan marhaen pejabat mufti yang dah jadi 'move on politic' dah keluarkan
sijil halal kepada pesta heboh ini.....
OM Man terjebak, anak bini ajak pergi, katanya takpe brader Sunny tak marah,
Nak jadi cerita, dalam perjalanan terpatah balik sebab Allah tak mengizinkan,
Ceritanya di sini......
Gua bertambah pening sejak akhir ini tengok brader gua mengalahkan pemimpin melayu sendiri,
brader lebih melayu dari pejuang melayu yang sedih tengok melayu dah layu..
Dulu-dulu kawan2 gua dan gua sendiri pemuja brader, semua vcd ceramah brader kami sapu...
vcd pasal melayu murtad, kami sokong dan brader sendiri cakap juak-juaknya pemimpin umno jugak,
vcd pasal militan, brader cakap juak-juaknya dari orang umno juga,
apakah brader mudah lupa akan peristiwa sister Lina Joy?
apakah brader mudah lupa akan paderi yang sudah ke pangkal jalan 'story'kan bagaimana dia lari dari gereja dan siapa orang yang menyerikan melayu murtad di malaysia? Di manakah Raja Shereen sekarang?
Kalau dah lupa, kami ada masih simpan vcd dan cd untuk ulangkaji Brader! Apa kesudahan brader?
Nak kena tanya sama brader Azmi Teras ke?????
Brader Sunny gua ni dah pun dapat Tan Sri dan tentunya mak andehnya Puan Sri,
Patutnya brader, inilah peluang brader untuk membetulkan pertubuhan melayu united,
tengah depa suka dengan brader, esok lusa silap-silap depa boleh booo sama brader,
macam pak sheikh Ishak Baharom yang kena terajang....berani kerana benar!
Adakah tan sri brader lebih melayu dari islam bila isu Sister In Islam pun brader diam....
dulu beria-ria hentam sister ni, la brader pun dah macam Brother In Islam.
Oh ya! SIS bukan melayu islam tapi melayu je, jadi takyah la tan sri brader gua ni masuk campur!
Tan sri brader lebihkan agamanya dahulu dari melayu, dulu-dulu la...
Brader...brader....brader, nak satukan melayu kena contoh cina,
Aiikkk! itu hari marah sangat kat cina jadikan melayu boneka?!?!
Pening gua......tapi gua tengok cina perak pun setuju bagi tanah kat melayu miskin,
bagi tanah kat kolej agama Islam Perak....apa melayu perak dan Tan Sri brader buat selama ini?!?!
nampaknya cina lebih islam dari brader kat negeri ku....
Patut lah brader Pyanhabib pun menjerit Harusssssss Sunny!! dalam sajak Merepekkkkkkk!
Gua merepek sama brader kerana lu pun merepek jugek.....
Untuk brader, kami akan hilang sepasang kasut, sebelah untuk HJ Zambry dan sebelah lagi untuk Tan Sri Brader Sunny!! Selamat datang ke dunia politik!
Gua bukan OM.
Kawan Dari Lekir.
Pyanhabib United Fan.

5 comments:

Na'im Nikmat said...

Sebagai anak jati negeri Perak aku pernah berbangga memiliki seorang Mufti yang lantang berbicara dalam membendung gejala murtad dikalangan orang-orang Melayu dan lebih dibanggakan lagi apabila beliau mengeluarkan Fatwa supaya 'Jom Heboh' yakni sebuah karnival anjuran TV3 diharamkan atas sebab 'Amar maaruf dan Nahi mungkar'.Memang patut rakyat negeri Perak berbangga namun sejak akhir-akhir ini aku terlalu kecewa dan amat malu dengan sikap Mufti Perak yang terang-terang terlalu berpihak kepada UMNO walaupun pada hakikatnya UMNO terang-terang tidak mahu melaksanakan Hukum dan Undang-undang Islam. Beliau menuduh PAS sebagai pemecah belah orang-orang Melayu. Disini aku selitkan kenyataan Mursyidul Am PAS TGNA:

"Kalau betullah PAS menjadi punca balah, maka Nabi Muhammad saw juga menjadi punca masyarakat Arab ketika itu berbalah.
Ini kerana PAS meniru apa yang dilakukan Nabi Muhammad saw. Apakah Nabi Muhammad saw menjadi punca belah. Sedangkan apa yang berlaku punca pecah belah datang daripada orang yang lawan Islam," kata Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Mursyidul Am PAS itu bertanya sekarang siapa punca berpecah belah, parti Islam atau parti kebangsaan yang berteraskan sekular.
Menurutnya, orang Islam kena tengok semula sejarah, adakah Nabi Muhammad saw menjadi punca perbalahan masyarakat ketika itu atau orang yang melawan ajaran dibawanya.
"Kalaulah Nabi Muhammad saw menjadi punca balah, maka apa yang dikatakan Mufti Perak itu betullah.


Sedangkan baginda berbalah dengan bapa saudara dan masyarakat Arab bagi menegakkan Islam. Jadi siapa yang menjadi punca balah," katanya di sini.
Sebuah akhbar hari ini menyiarkan kenyataan Mufti Perak yang dianggap kecewa dengan gelagat sesetengah parti politik yang mendakwa Islam tetapi sanggup berkelahi dan memutuskan tali persaudaraan bagi menegakkan ideologi politik mereka.
Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang Menteri Besar Kelantan berkata, PAS ditubuh di Pulau Pinang oleh alim ulama yang asal berada dalam Umno.
Namun katanya mereka keluar daripada Umno dan menubuh sebuah parti Islam pada 1951.
Beliau juga berkata, Umno ialah United Malay National Organization yang memperlihatkan parti itu berjuang berteraskan kaum.


"Jadi mengapa dia sibuk dengan kita, sedangkan dia parti Melayu. Pelawalah orang Melayu seramai yang boleh kerana mereka parti orang Melayu.
Tetapi sekarang mengapa pula orang Melayu sudah ramai yang lari daripada Umno. Orang Melayu sudah lari kepada PAS, KeADILan dan DAP," tambahnya.
Menurutnya juga Umno selama ini secara jelas menyebut agama lain dan politik lain dalam perjuangan mereka.
Sedangkan beliau berkata, Islam meminta manusia berpadu sama ada dengan orang Melayu, Cina dan India.
"Kalau perpaduan sebenar biarlah semua kaum dalam BN dan Pakatan Rakyat berpadu," katanya.


Oleh itu beliau meminta supaya mufti terbabit supaya lebih baik menggunakan masa yang berharga untuk mempengaruhi Umno supaya tukar dasar kebangsaan kepada Islam.
"Berapa sen harga kaum Melayu atau bangsa Arab di Padang Mahsyar kelak. Dalam keadaan PAS masuk Perikatan dahulu lalu dengan dijemput pun PAS ditendang keluar.
"Inikan pula kita yang cuba sorong-sorong kepala. Sebab itu saya tengok sehari dua ini Umno macam orang gila talak pula," katanya.


Sebelum ini ketika mengadakan pertemuan dengan warga pendidik di Kuala Krai, Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyebut perpaduan hanya diminati antara PAS dan Umno sahaja dan bukan melibatkan parti lain." Sumber: Harakah daily

Adalah selepas mendapat gelaran 'Tokoh Maal Hijrah' dan 'Tan Sri' membuat beliau mula berubah sikap.Kemana perginya ketegasan dalam mencegah gejala murtad dan pengharaman 'Jom Heboh'. Sebagai Mufti tidak sepatutnya beliau mengeluarkan fatwa-fatwa yang bukan-bukan dan mengapa pula apabila UBN bertindak keluar dari batas-batas agama beliau membisu seribu bahasa?Mengapa?.Kini aku yakin sebahagian rakyat Perak yang pernah menyanjung beliau kini mula menyampah dengan sikap beliau.

cicitHJHASSANu said...

betui om,dulu kulu kelo bradak sunny sonata
buat 'roadtour' satu perak bab malayu murtad
tapi dia sendiri yg sebut bukan mca atau mic
tapi ameno@HJ yg kuat menentang...
menteri abdullah mat zain kata.'takpe org masuk
islam lagi ramai dari org keluar islam'..
dan menteri yahudi tu dilantik semula era najibby..om kintan memang byk cd bradak sunny

cicitHJHASSANu said...

mungkin satu hari nanti tan sri akan sedar...
dia bukan melayu jati tapi MMMMAAAMMMMAAAAAKKKKKKKK!!!!
jgn mare aa toke ar-rizki...
TEH TARIK ZAMBRY WONEKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!

budak kampung online said...

AMMAA... suruh Dato' Harunsani tegur cara berpakaian isteri-isteri menteri. Berani ka??

Anonymous said...

apa main kutuk kutuk mamak ni? kata islam tapi main kutuk bangsa. tapi DAP dipuja dan dijilati..ni ke PAS namanya kutuk maki hamun. siap kutuk-kutuk keturunan lagi..

My POST