LAPORAN POLIS & KENYATAAN MEDIA PR LUMUT

20.06.09, Balai Polis Seri Manjung.


Lebih kurang jam 12.00 tghari, terima sms dari Setiausaha Sekretariat Pakatan Rakyat Parlimen Lumut, Sdr Mohd Yusri, mengajak sertai jawatankuasa untuk membuat laporan polis terhadap penayangan video Sidang DUN 7 Mei di Ceramah Umum di Dewan Merdeka MPM semalam. Tayangan video ini telah diharamkan oleh pihak Polis bagi mendapatkan permit ceramah mana-mana parti atau badan sekitar Parlimen Lumut.

Jam 5.30 ptg, Sdr Yusri diiringi masuk ke IPD Manjung bersama Jawatankuasa PR Parlimen Lumut. Turut hadir Naib Timbalan Pengerusi PKR Lumut, En. MP Shanmugam, Naib Ketua Pemuda DAP Lumut, En. Ding, En. Jason LH Ling dan wakil parti dalam Pakatan Rakyat Lumut.



GAMBAR SEKITAR BALAI POLIS SERI MANJUNG:- BARISAN SKRETARIAT PAKATAN RAKYAT PARLIMEN LUMUT


SALINAN REPOT POLIS YANG TELAH DIBUAT OLEH SETIAUSAHA SEKRETARIAT PR LUMUT
KENYATAAN MEDIA

INI JUGA DILAPORKAN DALAM REPOT POLIS - UNSUR HASUTAN PERKAUMAN

VCD CETAK ROMPAK 'TAYANGAN HARAM SIDANG DUN 7 MEI YANG DIBERI PERCUMA KPD SETIAP HADIRIN

PERCUMA SATU DAPAT DUA.........

GOLONGAN TUA LEBIH RAMAI DARI PEMUDA

" Speaker Haram terpaksa memanggil pihak polis mengikut enakmen kepala bapak dia untuk mengawal sidang dun yang huru-hara oleh kami sendiri" , "blaaa.....bla......tuan speaker yang sah telah diheret keluar dgn kerusinya sekali oleh pihak kami bertali leher yang kami sendiri tak kenal........"
Tayangan video yang terbukti UBN menggunakan polis semasa peristiwa Sidang DUN 7 Mei. Persoalannya kenapa ceramah haram sebegini yang jelas membuat tayangan dibenarkan sedangkan pihak PR nak mohon permit ceramah pun payah dengan tambahan syarat tidak ada penayangan, jika tidak tindakan akan diambil seperti yang berlaku terhadap DAP Sitiawan. Ceramah haram ini diadakan berhampiran Balai Polis Seri Manjung (IPD), tak sampai 100 meter pun!

Laporan disediakan oleh OM Che' Gun

7 comments:

Manjungmari said...

Salamm..

Tak sesia hang pi malam tu... kan ada hasilnyanya....TAHNIAH OTA-MANJUNG.. SELAMAT BERJUANG DI ALAM SIBER

ubatkuat said...

oh,,yang puak depa buat tak pulak kena serbu dengan polis,,,kat pr beribu ribu polis kelilingi utk mengawasi keadaan,,macam ni ke nak tubuh perpaduan,,,

demokrasi kepala bapak engkau

Briged Akhdor LR2 said...

kat perak nie polis dah jelas terpaksa mnjadi tunggangan ubn ...dengan mandat hishamuddin bertambah rakus ler polis bersekongkol dgn BN utk menyekat aktivti PR..POLIS..POLIS ...tak tau ler aku nasib malang ler dapat KPN dan duduk di bwh kerajaan BN yg Korup,rakus lagi zalim ..bersabar dan teruskan berjuang demi keadilan utk rakyat dan kesejahtERAAN rakyat perak.selagi mb haram memerintah selagi itu lah polis akan dikerah krn mereka sedar tindakan mereka mengundang kemarahan rakyat dan sdh tentu rs tkut untuk berhadpn dgn rkyt.. jd trpksalah polis menolg mereka ..kesian polis bertambh lgi ler tugas mereka...penjenayah juga makin bermaharajalela..BN akan tumpor juga nanti ..percayalah wahai rakan seperjuangan !!!

gelong gajah said...

Tahniah otai manjung..kalau nak pi siasat apa depa buat lain kali roger teman sama..sedia berjuang.

cicitHJHASSANu said...

balun om balun!!!
tibai chegun tibai!!!
tk cukap ode lagi...

Anonymous said...

tengok. polis ngan tentera pun sokong BN. sebab kalau pakatan rakyat ambil alih, diorang tembak je semua. lagi-lagi talibarut DAP..lagi la sedap menembaknya..

AnakMudaGopeng said...

steady laa brader yus!

My POST