Selamatkan Sekolah Gandhi! (3)

 Sambungan dari Bahagian 1 & Bahagian 2



Trailer ini adalah sebahagian dari rakaman pada tahun 2010 & data sejarah semasa pergolakan team A & B di mana satu pihak cuba menggadaikan tanah milik ini dan pihak bertentangan mempertahankan tanah milik ini. Dokumentari asal 1jam lebih ini juga terdapat pandangan & hasrat bekas pelajar sebelum merdeka. Ia didirikan oleh waris terdahulu dengan kutipan dana dari titik peluh pekerja ladang estet yang kini dipertanggungjawabkan kepada komiti Dindings India Association (DIA). Setiap penama pelbagai kaum yang menyumbang ada tertulis dalam dokumen yang dipegang oleh waris generasi hari ini antara faktornya untuk membina pusat menimba ilmu.

Namun hari ini, DIA berusaha menghalau pihak sekolah dan menafikan niat usaha orang terdahulu. Amanah yang diberikan tidak dihiraukan lagi. Namun pihak sekolah & PIBG berusaha menyelamatkan sekolah ini atau setidak-tidaknya menangguh penutupan sehingga pembinaan sekolah baru siapsedia digunapakai. Begitupun beberapa aktivis tempatan mahu ia kekal kerana ia mempunyai nilai sejarah yang boleh diangkat sebagai khazanah negara dan seharusnya ia ditambahbaik bukan dirobohkan.

Antara makulmat dr fb Sk Simpang Empat Sitiawan

Kenapa Sekolah Ini Wajib Dipertahankan?
1. Sekolah adalah institusi pendidikan. Beri peluang pendidikan kepada semua kaum.
2. Sekolah ini adalah Sekolah Kebangsaan. Sekolah yang sepatutnya DIPERKASA.
3. Kawasan penempatan sekitar sekolah ini memerlukan sebuah sekolah rendah.
4. Peluang pendidikan seharusnya tidak dibebankan dengan faktor keselamatan yang longgar.
5. Negara yang menuju negara maju tidak wajar menggadaikan sebuah sekolah yang mempunyai murid seramai 464 orang. Dimana slogan 'pendidikan bertaraf dunia' yang dicanangkan.

Pihak PIBG sekolah melancarkan petisyen -

Mereka juga menghantar memorandum kepada Menteri Pelajaran Malaysia -

 Hasil Perjumpaan Tertutup Bersama Zambry Kadir -

Wanita Umno Lumut memperlekeh Adun Sitiawan tiada sebarang respon?! Ia bukan berusaha untuk menyelesaikan masalah yg timbul tapi cuba mempolitikkan isu. Sedangkan semua orang tahu Presiden Dindings India Association (DIA) Krishna adalah orang kuat MIC sekutu BN malah kerusi calon BN bagi DUN Pasir Panjang adalah milik MIC Lumut. Keputusan juga dipengaruhi oleh kepentingan sesama mereka. Penjelasan Manjungmari di Prihatin Wanita Umno Lumut Terhadap Ngeh Koo Ham.

 Hari yang sama perjumpaan tertutup bersama Zambry Kadir (2 Nov), Sinar Harian keluarkan kenyataan Ngeh Koo Ham agar semua pihak meneliti kembali permasalahan yang timbul dengan mengesyorkan penangguhan pembangunan yang ingin dilaksanakan DIA lantas menjawab perlekehan Wanita Umno Lumut. (rujuk keratan di bawah, klik utk besarkan)


Akhirnya usaha penangguhan yang disyorkan oleh Zambry Kadir dengan berhubung Menteri Pelajaran dan mengarahkan Zamri Man (YDP MPM) perbincangan dengan DIA & syarikat kontraktor tidak membuahkan hasil... DIA tetap teruskan projek. (Sinar Harian 21 Nov -rujuk keratan bawah, klik utk besarkan)

Tahun 2010, Krishna (MIC) bertelagah dengan pimpinan yang menentangnya, aku menghampiri mereka utk rakaman dan tak tahan bau arak dari mulutnya. Dan patutlah dalam bangunannya didapati ada jualan arak yang dinamakan DIA Cafe (PUB) seperti yg dipaparkan dalam Bahagian 1.

Terbukti, mereka ingin mendirikan lot kedai, dengan maksud menjual tanah milik yg diusahakan oleh waris terdahulu. DIA mengkhianati orang-orang terdahulu, sepatutnya mereka pertahankan tanah ini tapi hari ini mereka menggadaikannya!

SAVE GANDHI SCHOOL...Selamatkan Sekolah Kebangsaan Simpang Empat Sitiawan!

6 comments:

C++ said...

Bhai OM...

Tinggal beberapa hari jer lagi.. bahaya betul lar... nanti abis jahanam SK Ghandi nih.... abis la...

Anonymous said...

FORGET ABOUT THIS DIA MEMBER THIS LAND DOES NOT BELONG TO THEM OR THEIR FATHER. I STUDY IN THIS SCHOOL. I KNOW MANY INDIAN STUDY IN THIS SCHOOL HAVE BEEN SUCCESS BECOME DOCTOR, LAWYER AND OTHER. WE HAVE TO STOP THIS PARIAH FROM MAKING MONEY AND OTHERS DIFFICULT.

UMNO PARTI PENJARA said...



UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

Anonymous said...

Pls Click here:http://nasharrawy.blogspot.com/2013/01/no-way-pakatan-to-win-gn13-by-nash-ar.html
" NO WAY PAKATAN TO WIN GE13!

Anonymous said...

Однако, властитель сайта уныло написал! [url=http://profvesti.ru/o-stroitelstve-v-moskve/86-stoimost-stroitelstva-v-moskve.html]ремонт квартир объявления[/url]

Unknown said...


saya PAK randi seorang TKI DI singapur
pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos
sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah
gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak
kebetulan suami saya buka-bukan internet mendapatkan
nomor AKI NAWE katanya bisa bantu orang melunasi hutang
melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah terpaksa saya
hubungi dan minta angka bocoran SINGAPURA
angka yang di berikan 4D yaitu 8650 TGL 17-12-2015
ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 250.juta
bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri
apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas
jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah
ini nomor hp -> (-085-218-379-259-) AKI NAWE
demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa
atau silahkan buktikan sendiri..