Gagal Halang Nizar Tanam Pokok AEON Manjung

Sebelum bertolak ke Himpunan Kebangkitan Rakyat di Negeri Sembilan Sabtu pagi baru ni (3 Nov), 2 orang aktivis Pertubuhan Aktivis Sahabat Alam (KUASA) dan salah seorangnya merupakan Pegawai Khas DS Nizar sempat mengikuti upacara menanam pokok komuniti setempat di AEON Seri Manjung. Ada cerita disebalik program ini yang sepatutnya tidak berlaku.......

 Pengurusan & Lembaga Pengarah AEON menyambut kehadiran Nizar

Nizar dijemput secara rasmi oleh pihak pengurusan AEON, namun saat akhir (Nizar sudah sampai ke lokasi) beberapa pegawai AEON dalam keadaan serba salah beritahu Nizar terdapat arahan tidak benarkan dia bersama dalam program ini. Dalam bualan itu seolah pihak pengurusan di'ugut' akan tergugat lesen/permit mereka sekiranya Nizar hadir. Ada unsur-unsur isu ini berpunca dari pihak yg berfikiran 'politik sempit'...depa ingat ini program depa ka nak control pihak pengurusan AEON utk jemput tamu pemimpin setempat tanpa kepentingan politik. Lepas diskusi sudahnya pihak pengurusan dgn campur tangan lembaga pengarah AEON menghormati Nizar untuk sertai, dgn alasan jelas ia program masyarakat tempatan pada dasarnya. AEON langgar arahan dari 'tangan-tangan ghaib' itu......

 
Pihak AEON memberi penerangan kepada tetamu
 
 Mungkin 'pihak' tu takut Nizar hasut budak-budak sekolah masuk PAS!?...wakakaaa

Salute pihak pengurusan & lembaga pengarah yang berani buat keputusan tak hiraukan arahan berbau ugutan itu. Bila aku belik gambar-gambar dari Page Media Perak (klik utk tgk), nampak muka Zamri Man YDP Majlis Perbandaran Manjung. Aku takleh bayangkan muka dia bila Nizar disambut mesra oleh AEON, sape tak tahu kat Manjung ni Zamri Man kaki bodek tegar Zambry Kadir. Abis satu kampung (sekitar daerah manjung) terpacak muka Zambry, ada simpang tak sampai 2km pun merata muka dia sendiri, angkat bakul sendiri.

 Zamri Man kanan sekali....Bro tgk je ke? kekeke

rupe tak sior je bro... 

Sampai ke sudah bro tgk jeee....

Bro...mana mau lari...senyum la skit!

Bro, Manjung ni bandar pelancongan... org dtg Manjung bukan nak tgk muka bro & Zambry yang bersepah. Apasalahnya letak gambar penyu ke! gambar pantai pangkor ke! taman monyet ka! bakau ka! map besar ke lokasi-lokasi pelancongan sekitar manjung ka! barulah boleh tabik bro...... ni gambar manusia yg tak pekdah juga lu utamakan. Nak bodek pun pada-padalah bai, dato' dah dapat... tunggu peluang jadi datuk bandar Ipoh la tu....!!

Boleh pun makan semeja... terpaksa ka bro?! wakakaaa

Apapun terima kasih sebab MPM dah letak kontena sampah di Pusat penyu Segari selepas kami bangkitkan isu ini, i luv u..... takyah bro angkat bakul sendiri, aku angkat bro kalau betul caranya, dengar2 la skit rungutan orang ramai yg bayar cukai, bukan suh tanggung bil api kat lampu2 banner zambry tu......ke lu yg halang Nizar datang AEON.....wakakaaa, lu sebelah zambry memang lu lagi hensem tapi bila ada Nizar muka mcm kena cuka rupenye! senyum la skit....

Pengurusan AEON sempat bergambar dgn Nizar

Agak-agak kalau gantung banner ni sekitar manjung Zamri Man arah cabut tak? jgn la bro... kami ajak 1Malaysia melancong ke Manjung, bro juga glamer bila org luar tgk muka YDP Manjung dapat anugerah bintang duniawi!

10 comments:

alahai said...

biasa la syaitan2 tak boleh duduk diam....

Anonymous said...

hahahahah best macam telenovela

Anonymous said...

cerita sebenar di sebalik cerita panjang berjela dari admin, AEON minta nama org besar di MPM jadi MPM hantar nama dan AEON jemput, xde cerita tangan-tangan ghaib ke, ugutan ke, xde, semua tu bohong belaka, sumber : https://www.facebook.com/BNPerakCemerlang/posts/289358854500628?notif_t=close_friend_activity

lagi pun stakat tanam pokok, ko tanam la berapa banyak ko nak tanam, baru tanam pokok dah kecoh @ riuh sekampung, tu yang buat kerja x elok tu, xnak plak di publish kan...?? tepuk dada tanya iman....

Otai Manjung said...

kah kah kah tanya cikgulin pegawai mana dia tanya, sememangnya pegawai AEON juga yg terpaksa malu alah utk menahan Nizar, bila tanya arahan siapa... jeng jeng jeng! pihak yg boleh menggugat lesen perniagaan di manjung! pasal tu aku ckp setakat tanam pokok pun nak di'tahan'... amenda la org yg bagi arahan tu. Jelas ada berlaku arahan agar Nizar tak dibenarkan sertai setelah sampai ke lokasi, memang betullah cite aku AEON jemput, ada surat rasminya... lagipun pegawai AEON itu tak nafikan ada sekatan berlaku semasa upacara, itu jelas! tidak disanggah mana2 pihak, cuma pihak mana yg bagi arahan hingga pihak atasan AEON terpaksa campurtangan! lagipun sape tak kenal labun cikgulin, dlm umno pun org menyampah dia... byk sgt labunnya utk penaikkan diri dia.. konon bagus tapi tak diterima ahli, dan aku tahu perihal mslh dia di jabatan pelajarann... kah kah kah. kalau nak no tel pegawai AEON yg duk tel nizar, sila pm aku!

Anonymous said...

Hey! This is kind of off topic but I need some
help from an established blog. Is it very hard to set up
your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast. I'm thinking about setting up
my own but I'm not sure where to begin. Do you have any tips or suggestions? Thank you

Feel free to surf to my weblog them151mutt.com

Anonymous said...

Greetings! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I truly enjoy reading your posts.
Can you suggest any other blogs/websites/forums
that go over the same subjects? Thanks for your time!


Feel free to visit my web page; Medical School Admissions Consulting

Anonymous said...

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this post and also the rest of
the site is really good.

Visit my page :: balanceinmotion.com

Anonymous said...

This post offers clear idea for the new users of blogging, that in fact how to do running a blog.


My site Ashlee's homepage

Anonymous said...

I'm gone to convey my little brother, that he should also visit this blog on regular basis to get updated from newest gossip.

My homepage http://jeloca.blogspot.com/2008/04/go-habs-go.html

Anonymous said...

It's not my first time to pay a quick visit this website, i am visiting this website dailly and get nice data from here all the time.

Look at my homepage - dorianresearch.com