NEGERI MAHKAMAH 2

Sejak akhir-akhir ini mahkamah memainkan peranan di negeri gua yang bukan emas tapi Perak! Gua luahkan sebelum ini di sini . Dan sejak PM 1Malaysia menjadi ketua umno di Perak menyusun strategi merampas negeri gua dgn mempergunakan 3 ekor katak, gua yakin musnahnya demokrasi di negeri gua dan segala apa jua badan akan di'umno'kan untuk mengiyakan tindakan yang membelakangkan rakyat perak termasuk gua.

Gua bekerja keras di PRU sebagai penggantung poster dan banner dgn kerjasama PAS Seri Manjung, ketika itu IR Nizar sempat memberhentikan keretanya dan bersalaman dgn gua di tepi jalan walaupun gua bukan PAS. Cukup sekadar kata2 semangatnya pd gua ketika itu, dan kepenatan dari PRU terdahulu hingga PRU12 membuahkan hasil! Gua ambil cuti sendiri meraikan kemenangan kami. Tapi setahun kemudian ia hancur dek tangan PM 1Malaysia dgn lompatan katak-katak yang keriangan menerima 'hujan-hujan' dari umno. Raja gua diperbodohkan, Zambry menggelapkan negeri gua!! DS Nizar menjadi hero gua kini!

Kini menjadi lebih buruk apabila mahkamah pun huru-harakan keadaan rakyat perak dan gua. Mahkamah diperbodohkan juga, kini mahkamah pun turut di'umno'kan! Negeri gua kini benar-benar terletak pada mahkamah bukan rakyat! Sidang DUN pun dah tak bererti, mahkamah akan bersuara bagi rakyat perak. Dan sepertimana gua katakan sebelum ini, rakyat perak tak perlu pilihan raya, bior mahkamah aje yang tentukan. Mahkamah pun mahkamah umno bukan mahkamah rakyat! Urusan kita lepas ni bukan dengan kerajaan haram, tapi melalui mahkamah. Ketua-ketua kampung di Perak yang nak saman Zambry melalui mahkamah pun, gua dah tahu keputusannya, ini semua kerja mahkamah umno! Mahkamah pun dah pandai main lompat-lompat mcm katak di negeri gua, kejap sidang tak boleh pakai, sekejap hanya sidang je yg boleh bg kataputus! mana satu ni?!?! mahkamah memperbodohkan gua dan rakyat perak.

Usah harap la kerajaan perpaduan dgn apa yg dah umno buat kat negeri gua! Mahkamah menjadi mangsa politik umno, rakyat perak menjadi mangsa mahkamah! Gua kini berkerajaankan mahkamah! Sekali lagi kita jumpa di mahkamah!

3 comments:

Zul Kahar said...

JEMPUTAN MAKAN FREE – REZEKI DARI LANGIT

'Kami tidak mengutus seorang rasulpun melainkan dengan bahasa kaumnya supaya ia dapat memberi penjelasan dengan terang kepada mereka. Maka Allah menyesatkan siapa yang Dia kehendaki, dan memberi petunjuk kepada siapa yang Dia kehendaki. Dan Dia-lah Tuhan Yang Maha Kuasa lagi Maha Bijaksana.'
(AL QURAN – Ibrahim: 4)

'Dan sekiranya mereka Kami binasakan dengan suatu azab sebelum Al Quran itu diturunkan, tentulah mereka berkata: "Ya Tuhan kami, mengapa tidak Engkau utus seorang Rasul kepada kami, lalu kami mengikuti ayat-ayat Engkau sebelum kami menjadi hina dan rendah”.' (AL QURAN - Ta Ha: 134)

‘Hai ahli kitab, sesungguhnya telah datang kepada kamu rasul Kami, menjelaskan syariat Kami kepadamu ketika terputus pengiriman rasul-rasul, agar kamu tidak mengatakan: “tidak datang kepada kami baik seorang pembawa berita gembira, maupun seorang pemberi peringatan”. Sesungguhnya telah datang kepadamu pembawa berita gembira dan pemberi peringatan. Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu’ (AL QURAN – Al Maidah: 19)

Kepada yang faham dengan jelas Al Quran dalam bahasa Melayu di atas maka anda secara automatiknya telah tersabit dengan rasul yang diutuskan Allah kepada anda kaum Melayu iaitu rasul Melayu, samada suka atau terpaksa, di;

http://messengerofgodtoday.blogspot.com

If;

Suka – Nikmat
Terpaksa – Azab

You make and decide your own order

Al Quran adalah rezeki dari langit yang diturunkan Tuhan. Maka kami hanya menyediakan hidangan rezeki yang diturunkan kepada kami in 'Local Malaysian Style', free of charge (FOC).

Hidangan yang kami sediakan adalah fresh sepanjang masa, segar, baru dan bukan bangkai, darah mahupun babi dan juga bukan yang disembelih selain nama Allah, serta di jamin halal di sisi Tuhan.

Blog kami adalah terbuka dan sentiasa terbuka (24hrs) bagi mereka yang fakir, yang miskin, yang kelaparan dan yang dalam perjalanan untuk mendapatkan makanan di dalamnya yang boleh dimakan bersama-sama, yang tak habis-habis dan yang mengenyangkan yang boleh membawa kepada kepuasan hati.

~PakKaramu~ said...

Salam lailatul qadar untuk anda

苦瓜鹹蛋Star said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社