RIBUT SEBELUM MAGHRIB MELANDA SHELL GIANT MANJUNG

Dalam perjalanan awal pagi ini ke Kg. Serdang, Sitiawan, saya menerima panggilan tidak bernama memberitakan Shell Giant Manjung juga dilanda ribut semalam. Terbisik di hati saya, shubahanaallah nasib tidak ada kemalangan manusia di sana yang mana ia adalah hypermarket yang terbesar yang mempunyai pengunjung yang ramai tambahan pula semalam adalah hari Pasar Malam Manjung bersebelahan Giant. Apakah bencana ini peringatan Allah kepada penduduk Manjung? Mungkin kita alpa dan mulai jauh dari Allah? Setiap musibah ada hikmahnya.

Kelihatan Lori Fella Design, mungkin segala barang pameran telah diambil pada malam semalam.

Bayangkan sebatang besi melayang ke hujung pagar dari 100 meter tempat terletaknya khemah besar yang terhumban ke shell giant. Perkara ini harus pihak berwajib terutamanya Giant bagi memastikan kejadian seperti ini tidak berlaku lagi bagi menjamin keselamatan pengunjung.

Beginilah keadaan Shell Giant Manjung yang tertutup oleh khemah besar yang melayang dipukul ribut.

Menara lampu tunduk ke bumi dilanggar khemah yang menyeberanginya ketika melayang. Pihak pengurusan Giant harus bertindak dgn segera bagi memastikan keselamatan penduduk Manjung.
OM : Kawasan Giant adalah kawasan lapang, bagi OM ia memudahkan sesuatu arus angin yang besar menggawatkan kawasan ini. Tiada halangan atau benteng pemecah untuk mengecilkan arus angin. Ia ibarat terdedah dengan bahaya bila sesuatu bencana seperti ini. Jauhkan diri dari kawasan ini dan seumpamanya apabila ribut melanda.

2 comments:

ANR DELIGHTS said...

aku kat pasar malam waktu tu, depa duk kecoh, pegang payung, tup2 aku npk khemah tu terbang...otw blk aku g tgkp gambar gak..jenuh jugak le org fella tu angkat n slamatkan krusi, tp 2 org je pun...mmg angin kuat skrg ni, atap umah aku mcm nk tercabut...

Anonymous said...

Huihh..teruk bebeno le pulak..harap2 time tu tak de le mama aku or ahli fmily aku ada kat kawasan tu....hrp2 sume ok..selamat & dirahmati Allah swt...

My POST