SAVE THE TELUK RUBIAH! (2)

Trademark MPM tidak boleh digunapakai lagi, ia tidak menjamin kehidupan maritim dan industri pelancongan.
Masih terpacak signboard ini yg bakal ditumbangkan dalam masa terdekat.

DULU, indah ciptaan Tuhan ini, begitu juga manusia-manusia mencipta kenangan indah di Teluk Rubiah.......................

Sumber Gambar: pinganchorage.com.my

KINI, masih ada lagi yg menikmati suasana ini dihujung nyawa tanah itu, namun tahukah mereka akan datang tempat ini hanya tinggal kenangan, tidak boleh lagi beriadah menikmati alam ini...............

Hari ini penduduk melihat asap dari TNB Janakuasa, bantahan tidak dipedulikan, kini penduduk menikmati kepulan asap yg mengikuti speksifikasi alam sekitar katanya, takpe asap itu ikut spec. utk nikmat bersama. Tidak cukup dengan ini, mereka langkah ke Teluk sebelahannya.


DAN SELAMANYA....


Gua ke MPM untuk mendapatkan kepastian dan bertanya tentang bantahan penduduk terhadap projek ini. Pegawai yang berkenaan tiada, urusan 'jamuan raya' sekitar Manjung. Btw, akak MPM tu pun tak setuju ke atas projek itu sbg warga Kg Dato Seri Kamaruddin. Dan menyatakan ia kuasa MB Mahkamah! Jadi UMNO/BN bertanggungjawab merobek alam sekitar di Teluk Rubiah yg penuh kenangan buat mereka yg mengunjunginya apatahlagi penduduk sekitar dan nelayan-nelayan. Dimanakan BANDAR PELANCONGAN dan MARITIM!?!?!


3 comments:

a.samad jaafar said...

sedih...beruang dan lakukanlah sesuatu demi kelangsungan Teluk Rubiah..kami doakan keayaan kalian..

Anonymous said...

Teluk Rubiah?...bukankah dulu Teluk Rosmah huahua.


-celah bedah-

Unknown said...

celah bedah,
hehehe, silap tu! dulu teluk rubiah sempena puteri rubiah, kini teluk rosmah sempena the 1st lady dan bakal selamanya nama itu sempena the 1st lady menjadi 'the 1st ironlady'....hehe.

Tu yang nak taruk kilang besi situ untuk buat 'kuku besi' utk najib...huhu, naya betul!