NEGERI MAHKAMAH 2

Sejak akhir-akhir ini mahkamah memainkan peranan di negeri gua yang bukan emas tapi Perak! Gua luahkan sebelum ini di sini . Dan sejak PM 1Malaysia menjadi ketua umno di Perak menyusun strategi merampas negeri gua dgn mempergunakan 3 ekor katak, gua yakin musnahnya demokrasi di negeri gua dan segala apa jua badan akan di'umno'kan untuk mengiyakan tindakan yang membelakangkan rakyat perak termasuk gua.

Gua bekerja keras di PRU sebagai penggantung poster dan banner dgn kerjasama PAS Seri Manjung, ketika itu IR Nizar sempat memberhentikan keretanya dan bersalaman dgn gua di tepi jalan walaupun gua bukan PAS. Cukup sekadar kata2 semangatnya pd gua ketika itu, dan kepenatan dari PRU terdahulu hingga PRU12 membuahkan hasil! Gua ambil cuti sendiri meraikan kemenangan kami. Tapi setahun kemudian ia hancur dek tangan PM 1Malaysia dgn lompatan katak-katak yang keriangan menerima 'hujan-hujan' dari umno. Raja gua diperbodohkan, Zambry menggelapkan negeri gua!! DS Nizar menjadi hero gua kini!

Kini menjadi lebih buruk apabila mahkamah pun huru-harakan keadaan rakyat perak dan gua. Mahkamah diperbodohkan juga, kini mahkamah pun turut di'umno'kan! Negeri gua kini benar-benar terletak pada mahkamah bukan rakyat! Sidang DUN pun dah tak bererti, mahkamah akan bersuara bagi rakyat perak. Dan sepertimana gua katakan sebelum ini, rakyat perak tak perlu pilihan raya, bior mahkamah aje yang tentukan. Mahkamah pun mahkamah umno bukan mahkamah rakyat! Urusan kita lepas ni bukan dengan kerajaan haram, tapi melalui mahkamah. Ketua-ketua kampung di Perak yang nak saman Zambry melalui mahkamah pun, gua dah tahu keputusannya, ini semua kerja mahkamah umno! Mahkamah pun dah pandai main lompat-lompat mcm katak di negeri gua, kejap sidang tak boleh pakai, sekejap hanya sidang je yg boleh bg kataputus! mana satu ni?!?! mahkamah memperbodohkan gua dan rakyat perak.

Usah harap la kerajaan perpaduan dgn apa yg dah umno buat kat negeri gua! Mahkamah menjadi mangsa politik umno, rakyat perak menjadi mangsa mahkamah! Gua kini berkerajaankan mahkamah! Sekali lagi kita jumpa di mahkamah!

No comments: